معماری و عمران

زیباترین میادین شهری دنیا را بشناسید

میادین از مهم ترین بخش های هر شهری محسوب می شوند و به نوعی محلی برای گردهمایی های مردمی قلمداد می شوند؛ در این مقاله زیباترین میادین را به شما معرفی می کنیم.

21 اردیبهشت 1401

بزرگترین هزارتوی عمودی جهان، دستاورد نو معماری در دبی

با یک رکورد جهانی دیگر در دبی، بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی آشنا شوید؛ تجربه ای بی نظیر در بزرگ ترین هزارتوی عمودی جهان!

14 اسفند 1400

تشریح امدادرسانی و برآورد خسارت سیل اخیر در ارتباط تصویری با هیئت دولت

در ارتباط تصویری مسئولان استان با نشست عصر امروز هیئت دولت اقدامات صورت گرفته در امدادرسانی و برآورد خسارت سیل اخیر تشریح شد.

6 اسفند 1400

شهرهای هرمزگان زیر آب رفتند، سد بردول سرریز شد

معاون فرماندار شهرستان پارسیان گفت:در پی سرریز سد بردول خیابان های شهر پارسیان و میناب دچار آبگرفتگی شدند.

26 بهمن 1400

جزئیات دستورالعمل ایمنی مدارس در برابر حریق

تهران (پانا) - سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس، دستورالعمل ایمنی مدارس در برابر حریق را تدوین کرد که پس از بررسی و اعلام نظر سازمان آتش نشانی، خدمات ایمنی شهرداری تهران و تأیید نهایی از سوی وزارت کشور،...

18 بهمن 1400

نظرسنجی: سفر به کدام مقصد گردشگری آسیایی را ترجیح می دهید؟

نظرسنجی این هفته خبرنگاران درباره مقصدهای گردشگری محبوب در آسیا است. با ما همراه باشید.

16 بهمن 1400

از ترفند قدیمی دیزنی تا فیلم های ترسناک زامبی محور؛ برترین های هنر و سینما

اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما...

2 بهمن 1400

استقبال معاونان وزیر ارتباطات برای همکاری با ایرانسل در توسعۀ خدمات دیجیتال

معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از پروژه ها و برنامه های تحول دیجیتال ایرانسل بازدید و از همکاری با ایرانسل در توسعۀ خدمات دیجیتال، استقبال کردند.

23 دی 1400

کتله خور؛ غاری به قدمت تاریخ

در 155 کیلومتری جنوب استان زنجان، جایی در نزدیکی گرماب از توابع شهر خدابنده، غاری با معروفیت دنیای وجود دارد. کتله خور برای غارنوردان و طبیعت گردان حرفه ای نامی آشناست. بسیاری از غارنوردان از سراسر ایران و البته دنیا برای درنوردیدن کتله خور، راهی زنجان...

10 آذر 1400

اینتل می خواهد دوباره اپل را به خرید تراشه هایش مجاب کند

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل در جدیدترین صحبت های خود ادعا کرد می داند چگونه باید بار دیگر اپل را به خرید تراشه های خود مجاب کند.

17 آبان 1400

حمام خان یزد یا گرمخانه نور

این حمام در زمینی به مساحت 1170 متر مربع و با زیر بنای 900 متر مریع بنا شده که شامل بخشهای مختلفی از جمله گاوروتون، شاه نشین، خزینه می باشد. امروزه از این بنا به نام چایخانه و رستوران سنتی استفاده می گردد.

27 مرداد 1400

آشنایی با دیدنی های مهاباد؛ نگین آذربایجان غربی، عکس

مهاباد یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است و بسیاری از مردم اصطلاحاً به آن نگین آذربایجان غربی هم می گویند.

23 مرداد 1400

سقف کلیسای نوتردام استخر می گردد یا گلخانه!؟

دولت فرانسه در کوشش است با بازسازی کلیسای تاریخی نوتردام پاریس، شکوه و جلال گذشته را به آن بازگردانند و به همین علت رقابتی بین المللی برای ارائه برترین طرح های معماری را راه اندازی نموده است. بنا بر اعلام امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه آنها پذیرای طراحی...

21 مرداد 1400

خنده دارترین فیلم های کمدی دهه گذشته که همه باید ببینند

10 فیلم کمدی بسیار خنده دار دهه گذشته را بشناسید که همگی لحظات بامزه و مفرحی برایتان خلق می نمایند و با دیدنشان تا مدتی از تمام غم های زندگی رها می شوید.

9 مرداد 1400

قتل پیرزن با ماهیتابه برای سرقت طلا

پسر جوان که با انگیزه سرقت، پیرزن تنهایی را به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه به تشریح جنایت پرداخت.

20 تیر 1400

سینما سبز رهام، پیشرو در انیمیشن سازی لرستان

انیمیشن یا پویانمایی، هنر جان بخشی به تصاویر بی جان با تفاوت های جزئی با هم است که وقتی پشت سر هم قرار می گیرند و باسرعت به نمایش درمی آیند، آن کاراکترهای منفرد و ساکن، با هم روایتی را نمایش می دهند.

17 تیر 1400

گفتگوها برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا باید به تعویق افتد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، قانونگذاران اتحادیه اروپا روز آدینه اعلام کردند در صورتی که آنکارا به رویه استبدادی خود ادامه دهد، نامزدی ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا باید به طور رسمی به حالت تعلیق درآید.

28 خرداد 1400

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه شنبه 28 اردیبهشت 1400

بورس تهران امروز کار خود را با کاهش سه هزار واحدی در ابتدای معاملات شروع کرد، اما چند دقیقه بیشتر طول نکشید که شاهد فرایند صعودی برای شاخص کل بودیم. اتفاقی که باعث شده بعد گرذشت 30 دقیقه نماد های نقشه بازار سبزرنگ شوند و کاهش شاخص کل به هزار واحد محدود...

26 خرداد 1400

قلعه وان ؛جاذبه تاریخی و دیدنی شهر وان

شهر وان به دلیل مراکز خرید متعدد و زیادش به یک شهر توریستی تبدیل شده است و با افزایش توریست، امکانات و تفریحات آن هم روز به روز در حال پیشرفت و ارتقاء هستند.

18 خرداد 1400

مناظر رویایی جزایر ایونی؛ جزایر هفتگانه در یونان، عکس

این جزایر، با ساحلی ناهموار، کوه هایی سربه فلک کشیده و آب های درخشان و عمیق مدیترانه ای، مناظر چشمگیر خود را مدیون فعالیت های زمین لرزه ای است که سال ها پیش، آنها را از سرزمین اصلی شان جدا نموده است.

10 اردیبهشت 1400
تعداد: (51)