شهرهای هرمزگان زیر آب رفتند، سد بردول سرریز شد

به گزارش وبلاگ فوتبال، معاون فرماندار شهرستان پارسیان گفت:در پی سرریز سد بردول خیابان های شهر پارسیان و میناب دچار آبگرفتگی شدند.

شهرهای هرمزگان زیر آب رفتند، سد بردول سرریز شد

به گزارش وبلاگ فوتبال از هرمزگان ، کاظم رحیمی، معاون فرماندار شهرستان پارسیان گفت: با تکمیل شدن ظرفیت سد بردول در شمال شهر پارسیان، اکنون آب این سد سرریز کرده و وارد خیابان های شهر پارسیان شده است.

رحیمی گفت: بارش باران نیز هم اکنون در شهر پارسیان دوباره آغاز شده است و بر حجم آبگرفتگی معابر بویژه در مجتمع های مسکونی خیبر، عرش و مهر افزوده است.

دیروز نیز مجتبی رضا پور فرماندار شهرستان پارسیان از مسدود شدن جهت گردنه فومستان به سمت روستای چاه شنبه و شهر لامرد در پی بارش باران خبر داد.

شهرستان پارسیان در چهار روز گذشته حدود 100 میلی متر بارندگی داشته است و بنا بر پیش بینی هواشناسی، بارندگی در پارسیان دست کم تا ظهر دوشنبه ادامه دارد.

او گفت: از ساکنان محله های نزدیک به سد خواسته شده احتیاط های لازم را نظر بگیرند و در صورت امکان در این منطقه ها حضور نیابند.

سد خاکی بردول با ظرفیت سه ملیون مترمکعب در فاصله 500 متری شمال شهر پارسیان واقع شده است.

شدت بارندگی های 48 ساعت گذشته در هرمزگان موجب وقوع سیلاب در شهر میناب هم شد.

قطع برق 58 نقطه در هرمزگان

بدنبال بارندگی ها، طوفان و جاری شدن سیلاب در استان، هم اکنون برق 58 نقطه مختلف در استان قطع است.

او گفت:در شهرستان بندرعباس برق 20 نقطه، شهرستان های جاسک، میناب، رودان و سیریک برق 15 نقطه، بندرلنگه، پارسیان، بستک و بندرخمیر برق 25 نقطه و در شهرستان های قشم و حاجی آبادبرق هشت نقطه اکنون قطع است.

وی گفت: علت بیشتر این قطعی ها، شکستگی و افتادن تیر های برق و قطع راه های ارتباطی برای تعویض تجهیزات مورد نیاز است.

عباسی گفت: گروه های سیمبان در سراسر استان در حال رفع این قطعی ها هستند وتلاش می شود تا نیمه شب برق همه منطقه ها وصل شود.

ارسال کمک امدادی و بسته های مواد غذایی به منطقه ها سیل زده

بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کمک های امدادی و جیره غذایی برای سیل زدگان درشهرستان های رودان، بستک، قشم و بندرعباس ارسال کرد.

منوچهر دانشمند مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در هرمزگان گفت: این کمک ها شامل موکت، پلاستیک، پتو، کنسرو، حبوبات، روغن، ماکارونی، سویا، رب گوجه و برنج است.

وی گفت: امروز دو دستگاه خودرو اعزام شده و کار ارسال این نوع کمک ها در روز های دیگر نیز ادامه خواهد داشت

آب آشامیدنی دو شهر و 75روستای سیریک قطع است

فرماندار شهرستان سیریک گفت: بعلت بارش شدید باران و طغیان رودخانه های جومحله و چالاک آب آشامیدنی بخش هایی از شهرستان سیریک تا 48ساعت آینده قطع است.

احمد جمالدینی گفت: در پی طغیان این رودخانه ها و شکسته شدن لوله اصلی خط انتقال، آب آشامیدنی 75روستا و دو شهر بندر کوهستک و گروگ شهرستان سیریک قطع است.

احمد جمالدینی گفت: بعلت گل آلود بودن آب دریا ناشی از طغیان رودخانه ها در شهرستان سیریک آب شیرین کن شهر بندر سیریک نیز، از مدار تولید خارج شده است.

وی گفت: بارش ها و طغیان رودخانه ها، خسارت زیادی به تاسیسات خط انتقال آب شهرستان سیریک وارد کرده که بعلت طغیان و آبگرفتگی، مقدار خسارت ها در دست بررسی است.

آب آشامیدنی دو شهر بندرکوهستک و گروگ و 75روستای شهرستان سیریک از چاه های راونگ شهرستان میناب تامین می شود.

شهرستان 45هزار نفری سیریک در فاصله 175کیلومتری شرق مرکز استان هرمزگان قرار گرفته است.

بسته شدن ده راه اصلی و روستایی هرمزگان

محمد خزایی، رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: بدنبال بارندگی های دو روز گذشته و طغیان رودخانه های فصلی، ده راه اصلی و روستایی هرمزگان بسته شده است.

خزایی گفت:اکنون جاده های اصلی جاسک به بشاگرد، بندر خمیر به بندرلنگه از آبنما کنف، بندر چارک به بندر آفتاب، میناب به سه راهی چاه شیرین، بندرعباس به جلابی، جاسک به سیریک، و رودان - بندرعباس به کهنوج بسته است.

او گفت: در این مدت همچنین سه راه روستایی رویدر به کهورستان، تنگ دالان دشت جیهون بستک و لَبَنی سیریک بسته شده اس و تا فروکش کردن آب رودخانه های فصلی امکان بازگشایی جاده ها وجود ندارد.

سرریز شدن سد بردول و وقوع سیلاب در پارسیان

سد خاکی بردول با ظرفیت 3ملیون مترمکعب در فاصله 500 متری شمال شهر پارسیان واقع شده است.

شهرستان پارسیان در چهار روز گذشته حدود 100 میلی متر بارندگی داشته و بنا بر پیش بینی هواشناسی، بارندگی در پارسیان دست کم تا ظهر دوشنبه ادامه دارد.

جابه جایی دانش آموزان گرفتار در سیل/ شرق هرمزگان

بیشتر بخوانید

  • آخرین جزئیات از بارش ها و سیل در هرمزگان/از تعطیلی مدارس تا آبگرفتگی و خسارت ها
  • خسارت بارندگی به شبکه و تاسیسات توزیع برق هرمزگان

برخورد کشتی با دیوار ساحلی در بندرعباس

بالا آمدن آب دریا و ورود به شهر بندرعباس به بلوار ساحلی امام سجاد ع خسارت زیادی وارد کرد و موجب برخورد کشتی با دیواره ساحلی این بلوار شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه بعلت شرایط نامساعد جوی و تلاطم دریا، یک فروند شناور بارج در ورودی ساحل سوروی بندرعباس به گِل نشست، اعلام نمود: به رغم هشدارهای هواشناسی و اداره کل بنادر، این شناور بارج مهار کامل نشده و از یدک کش جدا شده است.

اسماعیل مکی زاده با بیان اینکه اکنون با هماهنگی اداره کل بنادر، با مساعد شدن شرایط جوی مالک این بارج ملزم به جابجایی و بازگرداندن این شناور به دریا است، شرح داد: بارج به شناوری گفته می شود که از طریق یکدستگاه یدک کش مصالح ساختمانی و کالاهای فله را به جهتهای نزدیک دریایی حمل می کند.

مدارس شهرستان های بندرعباس و میناب تعطیل شدند

عزیز الله کناری فرماندار بندرعباس گفت: با توجه به اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان و پیش بینی های هواشناسی مدارس بندرعباس در روز دوشنبه تعطیل است.

صدور دستور تعطیلی مدارس بندرعباس و میناب در پی بروز سیلاب بر اثر بارش های شدید چند روز گذشته صورت گرفت.

دیروز نیز در پی بارش شدید باران و با تصمیم ستاد مدیریت بحران، مدارس همه مقاطع تحصیلی در شهرستان بندرعباس تعطیل شد و امتحانات نیز به تاریخ دیگری موکول شد.

شهرستان پارسیان در فاصله 400 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

گزارش خبرنگار وبلاگ فوتبال از وقوع سیلاب در شهرستان میناب

آبگرفتگی منازل در بشاگرد

ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شهرهای هرمزگان زیر آب رفتند، سد بردول سرریز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای هرمزگان زیر آب رفتند، سد بردول سرریز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید