هدیه کریسمسی کره شمالی، یک آزمایش اتمی است

به گزارش وبلاگ فوتبال، یکی از منابع ارشد دولت کره جنوبی اظهار داشت، کره شمالی دو آزمایش موتور موشکی را هفتم دسامبر انجام داد و ممکن است پیش از کریسمس هم یک آزمایش دیگر انجام دهد.

هدیه کریسمسی کره شمالی، یک آزمایش اتمی است

روزنامه جونگ آنگ ایلبو - چاپ کره جنوبی از قول یک منبع نوشت: پس از آزمایش موتور موشک در 18 مارس 2017، کره شمالی چهار روز بعد باز هم آزمایش انجام داد. اوایل سال هم پیونگ یانگ سایت تونگچانگ-ری را بازسازی کرد و نشانه هایی از آمادگی برای پرتاب ماهواره از ماه گذشته میلادی دیده می گردد. بسته به واکنش آمریکا و کره جنوبی، کره شمالی ممکن است پیش از کریسمس همانطور که گفته بود، دست به اقدامی بزند.

به گفته این منبع، پیونگ یانگ خیلی زودتر از انتظار آزمایش موتور موشکی را شروع نموده بود. این آزمایش ها چهار روز پس از آن انجام شد که معاون وزیر خارجه کره شمالی هشدار داد آمریکا برای کریسمس و بسته به انتخابش هدیه دریافت می نماید.

یک منبع نزدیک به اطلاعات ارتش کره جنوبی به این روزنامه گفت، پیونگ یانگ دست کم دو آزمایش مختلف انجام داده که ممکن است آمادگی برای پرتاب موشک هایی با بردهای مختلف باشد.

این منبع آگاه همچنین گفت: کره شمالی آزمایش های کنونی موتور موشکی را بسیار مهم و تغییری در موقعیت استراتژیک می داند. اگر چنین اظهاراتی درست باشد، پیونگ یانگ می تواند چندین آزمایش موشکی دیگر با بردهای مختلف انجام دهد.

کارشناسان به این روزنامه یادآور شده اند که کره شمالی پیشتر یک برنامه پنج ساله را برای کاووش فضایی تا 2021 تصویب نموده اما هرگز به عنوان بخشی از این برنامه یک ماهواره هم پرتاب ننموده است.،ایسنا

بیشتر بخوانید،کره شمالی: ترامپ پیرمردی دمدمی مزاج و بی تحمل است

منبع: ایران آنلاین

به "هدیه کریسمسی کره شمالی، یک آزمایش اتمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدیه کریسمسی کره شمالی، یک آزمایش اتمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید