آمریکا: به محض اعلام آمادگی کره شمالی، آماده مذاکره با آنها هستیم

به گزارش وبلاگ فوتبال، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا علیرغم هشدار کره شمالی مبنی بر اینکه انتظارات پیونگ یانگ در رابطه با مذاکره با آمریکا به تدریج در حال از بین رفتن است اعلام نمود آماده مذاکره با این کشور است.

آمریکا: به محض اعلام آمادگی کره شمالی، آماده مذاکره با آنها هستیم

به گزارش یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه شنبه به وقت محلی بدون هیچگونه شرح بیشتری گفت به محض اعلام آمادگی کره شمالی ما آماده مذاکرهبا آنها هستیم.

این در حالی است که چو سون خویی معاون وزیر خارجه کره شمالی روز گذشته (شنبه) گفته بود اظهارات و مواضع افراطی اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره رفتار پیونگ یانگ، انجام مذاکره دوجانبه با آمریکا را دشوارتر نموده است.

او گفته بود سخنان پمپئو غیرمنطقی و تحریک آمیز است او تندروی نموده است و همین امر از سرگیری مذاکرات کاری مورد نظر آمریکا و کره شمالی را دشوارتر می نماید.

مایک پمپئو روز پنجشنبه گذشته گفته بود رفتار خودسرانه کره شمالی قابل نادیده دریافت نیست.

معاون وزیر خارجه کره شمالی گفته بود انتظارات کره شمالی در رابطه با مذاکره با آمریکا به تدریج در حال از بین رفتن است و پیونگ یانگ برای ارزیابی و آنالیز مجدد همه اقدامات کوشش می نماید اگر آمریکا نمی خواهد پشیمان گردد، بهتر است بیش از این با سخنان تحریک کننده، صبر و شکیبابی ما را امتحان نکند.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون سران آمریکا و کره شمالی که اولین بار سال (22 خرداد 1397) گذشته در سنگاپور گفت و گو نموده و به توافقی مبهم درباره خلع سلاح هسته ای کره در ازای لغو تحریم های پیونگ یانگ دست یافته بودند، در نشست فوریه امسال (8 و 9 اسفند 1397) در هانوی ویتنام به نتیجه ای نرسیدند و همین امر موجب توقف مذاکرات دو کشور شد.

ترامپ و کیم اواخر ژوئن امسال میلادی (9 تیر 1398) در منطقه غیرنظامی مرزی دو کره، ملاقات و با از سرگیری مذاکرات کاری دو کشور توافق کردند، توافقی که تا کنون عملی نشده است.

کره شمالی پس از نشست هانوی خواهان تغییر پمپئو به عنوان رئیس مذاکره کنندگان آمریکایی و انتخاب فردی عاقل تر و پخته تر به جای او شده بود.

منبع: انتخاب

به "آمریکا: به محض اعلام آمادگی کره شمالی، آماده مذاکره با آنها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: به محض اعلام آمادگی کره شمالی، آماده مذاکره با آنها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید