کاهش درآمد هوآوی در خارج از چین

به گزارش وبلاگ فوتبال، هوآوی، این غول فناوری چینی در سال 2020 بیش از همه کمپانی های فناوری در کانون توجه قرار داشت چراکه هربار اخباری از تنش های پکن و واشنگتن به گوش می رسید نام این کمپانی نیز دیده می شد.

کاهش درآمد هوآوی در خارج از چین

دردسرهای ایجاد شده برای هوآوی، سبب شد تا این شرکت در بازارهای خاص خارج از چین تقریباً 25درصد کاهش درآمد سالانه داشته است.

البته هرچند هوآوی در سال 2020 بیشترین ضربه را ازسوی دونالد ترامپ خورد و مورد تحریم های زیادی ازسوی امریکا و متحدان این کشور نهاده شد اما پیروز شد در داخل چین درآمدزایی مناسبی داشته باشد.

هوآوی با وجود ممنوعیت های اعمال شده ازسوی کشورهای مختلف در دنیا، با کسب سود خالص 64.6 میلیارد یوان، در سال 2020 نیز به درآمدزایی ادامه داد. اما رشد این درآمدزایی در بازارهای خارج از چین متوقف شد. در سال 2020، چین تنها منطقه ای بود که هوآوی با افزایش درآمد روبه رو شد. با نگاهی به اعداد و ارقام می توان دریافت که درآمد این کمپانی در چین با رشد 15.4 درصدی به 585 میلیارد یوان رسید درحالی که اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA)، آسیا - اقیانوسیه و امریکا همگی شاهد کاهش درآمد از 8.7درصد تا تقریباً 25درصد بودند.هوآوی در گزارش سالانه خود شرح داده است که عدم دسترسی هوآوی به سیستم عامل اندروید برای دستگاه های هوشمند خود، بیشترین سهم را در کاهش این درآمد داشته است.

این شرکت دو سال پیش وقتی وزارت تجارت ایالات متحده هوآوی را به لیست Entity خود افزود، پشتیبانی از اندروید را از دست داد زیرا معتقد بود هوآوی فعالیت هایی مغایر با امنیت ملی امریکا یا منافع سیاست خارجی این کشور دارد.وقتی شرکتی در این لیست سیاه قرار بگیرد، شرکت های امریکایی از انتقال فناوری به آنها منع می شوند مگر اینکه آن شرکت امریکایی مجوز دولت امریکا را دریافت کند.

طبق این گزارش، سود عملیاتی سالانه هوآوی نیز برای اولین بار طی بیش از پنج سال به اندازه 72.5 میلیارد یوان در سال 2020 کاهش یافت. هوآوی در سال های 2018 و 2019 به ترتیب کمی بیش از 73 میلیارد یوان و نزدیک به 78 میلیارد یوان درآمد کسب کرد اما به دلیل هزینه های عملیاتی کمتر در طول سال، سود خالص این کمپانی همچنان رشد ناچیزی داشت.

هوآوی در گزارش سالانه 2020 خود نوشت که این کمپانی با فراوری محصولات جدید برای شرکت ها به رشد 23 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته رسیده و حتی این رقم کمی بیش از 100 میلیارد یوان شده است.

طبق این گزارش، هوآوی درباره برندهای زیرمجموعه خود نیز مواردی را یادآور شده است. رئیس هیأت مدیره هوآوی با ارائه به روزرسانی در خصوص شرایط فروش برندهای زیرمجموعه هوآوی ازجمله Honor که در نتیجه ممنوعیت های اعمال شده از طرف واشنگتن صورت گرفت، گفت که واگذاری Honor به دلیل شیوع کووید19 دردنیا با تأخیر اجرا شده است اما این اتفاق حداکثر تا 30 ژوئن انجام خواهد شد.

منبع: ایران آنلاین

به "کاهش درآمد هوآوی در خارج از چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش درآمد هوآوی در خارج از چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید