طراحی گرافیکی و چاپ

مطالعات امکان سنجی ژئوپارک در استان فارس در دستور کار سازمان زمین شناسی

مدیرکل دفتر آنالیز های زمین شناسی دریایی سازمان زمین شناسی از انجام مطالعات #ژئوتوریسم و امکان سنجی #ژئوپارک در استان فارس اطلاع داد.

27 اردیبهشت 1401

آنسو فاتی جراحی نمی شود

مهاجم 19 ساله تیم فوتبال بارسلونا تصمیم گرفته زانویش را به تیغ جراجان نسپارد.

24 فروردین 1401

آرزوی مادر شدن نقطه مشترک یرمای لورکا و نمایش نخ نما خانم

نمایش نخ نما خانم برگرفته از نمایشنامه یرما اثر فدریکو گارسیا لورکا شاعر و نمایشنامه نویس اسپانیایی است.

30 بهمن 1400

کروناویروس دلتا می تواند از اثر واکسن فرار کند!

پژوهشگران دانشگاه گلاسگو در بررسی تازه خود نشان داده اند که کروناویروس دلتا می تواند با جهش یافتن، از ایمنی حاصل از واکسن فرار کند.

21 دی 1400

فواید گیاه سنبل الطیب

سنبل الطیب جزء گیاهانی است که به طور گسترده ای در نواحی مختلف کشت می گردد، گیاه سنبل الطیب فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد و دارای کاربردهای پزشکی مناسبی می باشد.با ما همراه باشید.

24 آبان 1400

شل شدن عضلات شکم در دوران بارداری

هر زن بارداری آرزو می نماید که بعد از بارداری اندام و ظاهرش تغییر نکند. بزرگترین تغییری که بعد از بارداری دیده می گردد شل شدن عضلات شکم است که در برخی خانمها بیشتر دیده می گردد بنابراین زمینه و استعداد فامیلی بسیار

25 مهر 1400

رابین یاری گر هنرمندان صنایع دستی ایران

صنایع دستی ایرانی از محبوب ترین و ارزشمندترین وسایلی است که در خانه داریم. اما شاید چون اغلب این محصولات جزئی از زندگی روزمره شده اند خیلی به ظرافت های آن توجه نمی کنیم.

11 مرداد 1400

اسلام گرایی برطرف توقیف شد

کتاب بحث برانگیز اسلام گرایی برطرف توقیف شد.

15 فروردین 1400

تا بشویم آب را در جوی شعر منتشر شد

به گزارش خبرنگاران سروده های پیرایه یغمایی، پژواک احساسات عاطفی و اجتماعی اوست که از پس سالیان دراز، سرانجام در این مجموعه گردآوری شده است. او سرودن شعر را از نوجوانی شروع کرد. این کتاب یکی از مجموعه کتاب های شعر پیرایه یغمایی است که در آن غزلیات و گونه...

16 بهمن 1399

فهرست صنوف مجاز به فعالیت در تهران منتشر شد

اتاق اصناف تهران با توجه به شرایط نارنجی شهر تهران گفت: مشاغل گروه یک و 2 از جمله پاساژها از فردا (شنبه) در تهران تا ساعت 20 مجاز به فعالیت هستند.

15 دی 1399

ماهیت دقیق ویروس کووید 19 شناسایی شد

مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، همگام با مراکز علمی بین المللی، ماهیت و ژنتیک دقیق ویروس کووید 19 را شناسایی کرد.

3 آذر 1399

رمانی درباره امام حسن (ع) خواهم نوشت، اعترافات شدود اصلا شبیه هیچ زندگینامه مذهبی نیست

یک رمان نویس گفت: از چندی پیش درحال نوشتن رمانی درباره امام حسن(ع) با نام را اعترافات شدود هستم که البته رمانی متفاوت با زندگی نامه های داستانی و مذهبی است که عموما منتشر می شوند.

25 مهر 1399

مقاله: پول تایلند چیست؟

برای داشتن حداکثر اطمینان در سفر، برخی مسافران مقداری بات همراه خود می برند. احتمال این وجود دارد که در تایلند نرخ تبدیل بهتری وجود داشته باشد، بنابراین بسیاری دلارهای خود را در این کشور تبدیل می نمایند. در فرودگاه ها و بسیاری از بانک ها، باجه های تبدیل...

13 مهر 1399

نخستین ربات کاملا اتوماتیک دنیا؛ تست کرونا می گیرد

محققان دانشگاه جنوب دانمارک پیروز به توسعه رباتی اتوماتیک برای انجام آزمایش سواب گلو شده اند که می تواند به کادر درمان برای مقابله با کرونا یاری کند.

17 مرداد 1399

خبر خوش درباره تولید پادتن اختصاصی کرونا

به گزارش خبرنگاران، دکتر مصطفی قانعی در گفتگوی ویژه خبری در خصوص اقدامات درمانی ویروس کرونا در دنیا گفت: پزشکی امروز مبتنی بر شواهد است و غیر از این را قبول نمی کند؛ در مطالعات پزشکی معمولاً دو گروه کنترل و درمان تحت نظر قرار می گیرند که این موضوع حداقل...

17 خرداد 1399

دایره المعارف ایل ها، طوایف و اقوام استان سمنان منتشر شد

علیرضا شاه حسینی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به انتشار دایره المعارف ایل ها، طوایف و اقوام استان سمنان افزود: در این کتاب به پیشینه تاریخی جابجایی اقوام در کشور و استان در قرون گذشته، معرفی ایل ها و طوایف کوچنده و اقوام ساکن در شهرها و روستاهای استان...

16 فروردین 1399

بزرگان فرهنگ و هنر در قالب مینی مال

خبرنگاران: مینی مال به معنای نامه کوچک است و مینی مالیسم اصطلاحاً یعنی ساده گرایی یا هنر موجز که امروزه به یک مکتب هنری تبدیل شده و در تمام شاخه های هنری از نقاشی و مجسمه سازی گرفته تا داستان نویسی و طراحی گرافیکی و... خودی نشان داده است. مینی مالیسم یعنی...

7 بهمن 1398

هدیه کریسمسی کره شمالی، یک آزمایش اتمی است

یکی از منابع ارشد دولت کره جنوبی اظهار داشت، کره شمالی دو آزمایش موتور موشکی را هفتم دسامبر انجام داد و ممکن است پیش از کریسمس هم یک آزمایش دیگر انجام دهد.

6 بهمن 1398

اطلاعات علمی جدید و مفید درباره جراحی لثه و کاشت دندان

خبرنگاران: موضوع این مطلب چگونگی پیشگیری از بیماری های لثه و علی الخصوص نارسایی های انساج محیط دهانی از طریق استفاده از لیزر ها است. اصولاً لیزر ها برای کمک به درمان های لثه و بیماری های مختلف آن طراحی شده اند.

1 دی 1398