تشریح امدادرسانی و برآورد خسارت سیل اخیر در ارتباط تصویری با هیئت دولت

به گزارش وبلاگ فوتبال، در ارتباط تصویری مسئولان استان با نشست عصر امروز هیئت دولت اقدامات صورت گرفته در امدادرسانی و برآورد خسارت سیل اخیر تشریح شد.

تشریح امدادرسانی و برآورد خسارت سیل اخیر در ارتباط تصویری با هیئت دولت

وبلاگ فوتبال کرمان - علی زینی وند استاندار کرمان عصر امروز در ارتباط تصویری استان های آسیب دیده از سیل با هیات دولت، اقدامات استان در مدیریت سیل اخیر و شرایط کنونی منطقه ها و احتیاج ها را تشریح کرد.

استاندار کرمان از کاهش خسارت های سیلاب اخیر به واسطه لایروبی رودخانه ها و مسیل های خطرپذیر، هشدار ها و اطلاع رسانی به موقع و تخلیه نقاط جمعیتی عشایری نام برد و گفت: از سال گذشته 132 کیلومتر لایروبی رودخانه و 24 کیلومتر دایک حفاظتی در استان با 20 میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ استان با همراهی شهرداری ها و دهیاری و امکانات ارتش انجام شد.

او با اشاره به تخلیه نقاط جمعیتی عشایری و اطلاع رسانی به موقع گفت: لایروبی ضروری مجدد و بازگشایی پل ها قبل از بارش ها انجام شد و بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کردند.

زینی وند با بیان اینکه 119 گروه عملیاتی از لحظه وقوع سیل به منطقه ها سیلزده اعزام شدند، گفت: اسکان اضطراری و بازگشایی محورها، توزیع اقلام زیستی و معیشتی انجام و سعی شد تا حد امکان سختی های مردم به حداقل رسانده گردد.

استاندار کرمان به مسئله فرونشست زمین در یکی از روستا های منوجان در جریان سیل و خطر آن در کل استان اشاره داشت و گفت: مطالعات زمین شناسی در این رابطه انجام خواهد شد، اما برای برطرف مسئله احتیاج به دستور ملی دارد و در حد و اختیارات استان نیست.

به گفته زینی وند سال گذشته نیز سرمازدگی 13 هزار میلیارد تومان خسارت به کشاورزی استان وارد کرد که متاسفانه هیچ مبلغی نتوانستیم جبران کنیم و در حال حاضر نیز 3 هزار میلیارد تومان در کشاورزی، زیرساخت و ساختمان خسارت داریم.

او گفت: با مصوبه سفر معاون اول رئیس جمهور به منطقه ها سیل زده جنوب کرمان، مقرر شد تا هزار راس دام تلف شده با بازسازی محل نگهداری دام به وسیله ستاد اجرایی فرمان امام در اختیار خسارت دیدگان قرار گیرد.

زینی وند گفت: لوازم و اثاثیه منزل، احداث سرویس های بهداشتی با همکاری بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی نیز تامین می گردد.

استاندار کرمان از اهمیت و لزوم تکمیل سیلبند خرم در راستای جلوگیری از شدت خسارات وارده به منطقه جازموریان و دیگر شهرستان های جنوبی اطلاع داد و گفت: 20 کیلومتر از این سیلبند در قدیم احداث شده بوده و هزار تا 1500 میلیارد تومان برای تکمیل آن احتیاج است که علاوه بر احیای تالاب جازموریان، منطقه را نیز از سیلاب محافظت خواهد نمود.

رئیس جمهور نیز پس از گزارش استانداران از حضور و اقدام به موقع استانداران و دیگر مدیران استان های سیل زده در منطقه ها آسیب دیده سیلزده و قدردانی کرد.

رئیس جمهور از لایروبی رودخانه ها در استان کرمان به عنوان اقدامی موثر در کاهش خسارت ها نام برد و توضیح داد: لایروبی ها باید در سایر استان ها نیز انجام و تداوم یابد.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تشریح امدادرسانی و برآورد خسارت سیل اخیر در ارتباط تصویری با هیئت دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح امدادرسانی و برآورد خسارت سیل اخیر در ارتباط تصویری با هیئت دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید