گفتگوها برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا باید به تعویق افتد

به گزارش وبلاگ فوتبال به نقل از دیلی صباح، قانونگذاران اتحادیه اروپا روز آدینه اعلام کردند در صورتی که آنکارا به رویه استبدادی خود ادامه دهد، نامزدی ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا باید به طور رسمی به حالت تعلیق درآید.

گفتگوها برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا باید به تعویق افتد

طبق اظهارات این قانونگذاران، این یک تصمیم فوری است زیرا آنها دریافته اند که افراد در ترکیه از آزادی های اساسی محروم هستند.

اعضای کمیته روابط خارجی مجلس اروپا با 49 رأی موافق، چهار رأی مخالف و 14 رأی ممتنع به گزارش خود در خصوص تعلیق نامزدی ترکیه در اتحادیه اروپا رأی دادند.

لازم به ذکر است که پس از سال ها کوشش ترکیه برای پیوستن به بزرگترین بلوک مالی دنیا، مذاکراتی که از سال 2005 شروع شده بود، متوقف شد؛ هرچند که به طور رسمی به حالت تعلیق درنیامد.

این در حالی است که عملیات های اکتشافی ترکیه در شرق دریای مدیترانه نیز خشم رهبران اتحادیه اروپا را برانگیخته است.

مقامات و دیپلمات های اتحادیه اروپا همچنین می گویند که ترکیه معیارهای دموکراتیک که برای نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا لازم است، رعایت نمی کند؛ چه برسد به عضویت کامل در اتحادیه اروپا.

در گزارش کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا، نمایندگان این اتحادیه همچنین گفتند که تعلیق موقت گفتگوهای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا امری لازم است.

لازم به ذکر است که روابط ترکیه با اتحادیه اروپا تحت الشعاع مناقشه بر سر موضوعات مختلفی از جمله تنش ها در مدیترانه شرقی، نقش ترکیه در سوریه، بحران مهاجران و همچنین بن بست در فرآیند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا قرار گرفته است؛ تا جایی که رهبران این اتحادیه در نشست دهم دسامبر در بروکسل تصمیم گرفتند که فهرستی از افراد و نهادهای ترکیه ای را برای تحریم تهیه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گفتگوها برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا باید به تعویق افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوها برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا باید به تعویق افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید