پیش بینی رشد 25 درصدی صنعت پنبه در ایران

به گزارش وبلاگ فوتبال، خبرنگاران/اصفهان معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از کارخانه های صنعت نساجی انتظار داریم اولویت خود را بر خرید پنبه های داخلی بگذارند.

پیش بینی رشد 25 درصدی صنعت پنبه در ایران

محسن ترحمی عصر امروز (سه شنبه سوم دی ماه) در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و دومین نمایشگاه مُداکس(هنر، صنعت و مُد) در استان اصفهان، اظهار کرد: 900 میلیارد دلار سهم تبادلات صنعت نساجی دنیا است که سهم ایران از این میزان بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: شرایط کسب و کار در ایران موجب شده تبادلات مالی صنعت نساجی آن طور که باید و شاید، به پیشرفت نرسد.

به گزارش وبلاگ فوتبال، معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص شرایط وجود صنعت نساجی در اصفهان، گفت: 30 درصد کل واحدهای نساجی کشور در استان اصفهان مستقر است که این آمار فارغ از واحدهای بافندگی زیرزمینی است.

ترحمی افزود: در حال حاضر صنعت نساجی در تامین مواد اولیه مصنوعی، رشد بسیار چشمگیری داشته است، اما چالش های موجود ناهمواری هایی را به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه با پیش بینی جهاد کشاورزی شاهد رشد 25 درصدی صنعت پنبه در کشور خواهیم بود، افزود: برخی از مسائل نساجی به واسطه این امر حل خواهد شد و به تبع از کارخانه های صنعت نساجی انتظار داریم اولویت خود را بر خرید پنبه های داخلی بگذارند.

معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بیش از 85 درصد از نیازهای عرصه صنعت نساجی را می توانیم پاسخگو باشیم و روز به روز نیازمندی به نخ های وارداتی کمتر می شود.

ترحمی گفت: طی یک سال و نیم گذشته واردات پوشاک به کشور ممنوع شده است و می خواهیم با عرضه پوشاک باکیفیت داخلی، برند ایران را به جایگاه قابل قبولی برسانیم.

حمیدرضا نیک طبع، دبیر کمیته صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: غرفه ای در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و دومین نمایشگاه مداکس مبنی بر تقویت طراحی لباس های ایرانی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: نساجی کشور در استان اصفهان قرار گرفته است و چشم امید تمام تولیدکنندگان کشور به طرح هایی است که از این میز بر می خیزد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیش بینی رشد 25 درصدی صنعت پنبه در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی رشد 25 درصدی صنعت پنبه در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید