مقاله: پول تایلند چیست؟

به گزارش وبلاگ فوتبال، برای داشتن حداکثر اطمینان در سفر، برخی مسافران مقداری بات همراه خود می برند. احتمال این وجود دارد که در تایلند نرخ تبدیل بهتری وجود داشته باشد، بنابراین بسیاری دلارهای خود را در این کشور تبدیل می نمایند. در فرودگاه ها و بسیاری از بانک ها، باجه های تبدیل ارز وجود دارد.

مقاله: پول تایلند چیست؟

در تایلند سکه های 1، 2، 5 و 10 باتی و اسکناس های 20، 50، 100 و 1000 باتی وجود دارد. شاید با اسکناس های 10 باتی روبرو شوید اما این اسکناس ها دیگر چاپ نمی شوند. بات به واحد کوچکتر ساتانگ تقسیم می گردد. هر بات 100 ساتانگ است. این روزها تنها سکه های 25 و 50 ساتانگی وجود دارد. ساتانگ به ندرت در مبادلات اقتصادی استفاده می گردد. پر کاربردترین سکه در تایلند سکه 10 باتی و پر استفاده ترین اسکناس، اسکناس 100 باتی است.

برای دریافت نرخ بین المللی و به روز تبدیل بات و دلار می توانید از سایت هایی مانند xe.com بهره ببرید. در دهه گذشته، بات در محدوده بین 30 بات برای هر دلار تا 42 بات برای هر دلار نوسان داشته است. با این که در بسیاری از کشورهای جهان می توانید از دلار برای خرید بهره ببرید، با این حال در تایلند دلار خیلی کاربرد ندارد؛ احتیاج است که پولتان را با بات عوض کنید.

قبل از این که از کارت تان در یک کشور خارجی بهره ببرید مطمئن شوید که بانکتان در این مورد آگاه است. در غیر این صورت ممکن است خریدهای شما را به عنوان فعالیت های مشکوک قلمداد نموده و کارت تان را به صورت موقت غیر فعال کند. این موضوع می تواند برای هر مسافری ترسناک و استرس آور باشد، مخصوصا اگر برای اولین بار است که به تور تایلند می روید.

منبع مقاله: پول تایلند چیست؟

به "مقاله: پول تایلند چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: پول تایلند چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید