از سوسیس تا فلفل ساب؛ تولیدات عجیب خودروسازها!

به گزارش وبلاگ فوتبال، خبرنگاران: اکثر خودروسازان دنیا به ساخت و توسعه خودرو های گوناگون پرداخته و معمولا به دلیل فراوری خودرو هایی متفاوت و قدرتمند به شهرت دنیای رسیده اند. ولی به رغم سود هنگفتی که فراوری خودرو نصیب بعضی از صاحبان و سرمایه گذاران کمپانی های خودروساز می نماید؛ آن ها برای به دست آوردن پول بیشتر به سراغ ساخت و توسعه چیز های دیگری رفته اند!

از سوسیس تا فلفل ساب؛ تولیدات عجیب خودروسازها!

بسیاری از کمپانی های مشهور دنیا مانند جنرال موتورز و هوندا که متخصص ساخت خودرو های گوناگون هستند؛ چیز هایی مانند قطار و هواپیما فراوری نموده و قطعا این موضوع شما را متعجب خواهد نمود. حتی فولکس واگن یکی از بهترین فراورینمایندگان سوسیس بوده و سوسیس های فولکس واگن مشتریان زیادی دارد! حالا ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله 10 خودروساز مشهور را به شما معرفی کنیم که بجای خودرو چیز های دیگری هم فراوری می نمایند.

هوندا - جت

در حال حاضر هوندا یکی از محبوب ترین فراورینمایندگان خودرو در دنیا است. اما خودرو تنها محصول کمپانی هوندا نبوده و این شرکت متخصص فراوری جت های کوچک و خصوصی است. هم اکنون می توان هوندا HA-420 را از نمایندگی های هوندا در سراسر دنیا خریداری نموده و یا آن را به وسیله وبسایت HondaJet انتخاب و خریداری کنید.

جت HA-420 یکی از جت های خصوصی هوندا بوده و بیشتر کاربرد تجاری دارد. هوندا در دهه 1980 به فکر ساخت جت خصوصی افتاد و نمونه اولیه جت مذکور را برای انجام آزمایشات گوناگون به تونل باد فرستاد. هوندا اندکی بعد و در سال 2003، جت HA-420 را به سبد محصولات خود اضافه نمود. جت HA-420 توان حمل شش سرنشین را داشته و مسافتی معادل با 1.653 مایل را طی می نماید. برای خرید جت هوندا باید بیش از 3.5 میلیون دلار هزینه کرد.

کرایسلر - موشک

کرایسلر را باید یکی از فراورینمایندگان خودرو های لوکس در دنیا دانست. اما این کمپانی در دهه 1950 نقش مهمی در توسعه موشک پی جی ام-11 رداستون داشته و اولین موشک ایالات متحده آمریکا با توان حمل کلاهک هسته ای را ساخته است.

در سال 1952 هنری اس. ترومن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفت که رئیس کرایسلر را به عنوان مدیر برنامه موشکی ایالات متحده انتخاب کند؛ بنابراین کرایسلر به توسعه موشک پرداخته و در سال 1958 توسعه موشکی توسط کرایسلر با پیروزیت به سرانجام رسید. از سال 1958 تا 1964 موشک های کرایسلر در خدمت ارتش ایالات متحده بودند و عملکرد آن ها توجه و تمجید دنیایان را در پی داشت.

جنرال موتورز - قطار

جنرال موتورز از سال 1908 فعالیت خود را شروع نموده و در دهه 1930 اقدام به فراوری و توسعه لوکوموتیو نموده است. در سال 1930 جنرال موتورز یکی از بزرگترین فراورینمایندگان خودرو در دنیا بود و تصمیم گرفت که شرکت کانادایی الکترو- موتیو دیزل را که در زمینه فراوری لوکوموتیو فعالیت داشت، خریداری کند. شرکت مذکور را جنرال موتورز خرید و تا سال 2005 مشغول ساخت لوکوموتیو بود و پس از آن شرکت کانادایی الکترو- موتیو دیزل را فروخت.

جنرال موتورز پیروز به فراوری چند نوع لوکوموتیو شد و به غیر از لوکومتیو های معمولی چندین لوکوموتیو صنعتی، باری، کابین های مسافری و حتی نظامی را در سال 1952 ساخت. جنرال موتورز دیزل از سال 1930 تا سال 2005 به شرکت های مختلفی مانند یونیون پاسیفیک و بی ان اس اف که در زمینه راه آهن فعالیت داشتند؛ خدمت رسانی نموده است.

پژو - فلفل ساب

تا به اینجا با تعدادی از خودروسازان محبوب دنیا آشنا شدیم که محصولات دیگری هم فراوری می نمایند. اما شاید محصولاتی مانند خودرو، راکت، قطار و هواپیما را بتوان در یک گروه قرار داد. ولی پژو فرانسه تمام معادلات را برهم زده و یک شگفتی در لیست ما است.

پژو خودرو های متفاوتی را فراوری می نماید؛ اما این شرکت لوازم آشپرخانه هم فراوری نموده و یکی از بهترین فراورینمایندگان فلفل ساب در دنیا است! پژو به غیر از خودرو در کارخانه های گوناگون خود آسیابِ فلفل و قهوه و حتی نمک پاش فراوری می نماید. پژو امروزه یکی از بهترین فراورینمایندگان آسیاب در دنیا است!

بیوک - تانک

جنگ دنیای دوم نخستین جنگ برروی کره زمین بود که در آن به شکلی وسیع از تانک ها و در نبرد های گوناگون استفاده شد. تانک ها برای اولین بار در طول جنگ دنیای اول ظهور نموده و از آن ها برای پاک کردن میادین مین استفاده می شد. اما تانک ها به هیچ عنوان ایفاگر نقشی تاکتیکی در جنگ دنیای اول نبودند.

در دهه 1930 پیشرفت تکنولوژی باعث شد که تانک های کلاسیک به پوسته هایی محکم و مقاوم در برابر شلیک دشمنان مجهز شده و ساختار کامل تری داشته باشند. یکی از محبوب ترین تانک های آمریکایی که در جنگ دنیای دوم و جنگ کره در خدمت ارتش ایالات متحده آمریکا بود؛ تانک M18 Hellcat نام داشت که در سال 1942 و توسط کمپانی بیوک به فراوری رسید.

تویوتا - خانه

در حال حاضر کمپانی تویوتا خودرو هایی خانوادگی، با کیفیت و قابل اطمینان را به فراوری می رساند. این خودروساز ژاپنی در طول 44 سال گذشته در بازار تجارت مسکن فعالیت داشته است. در سال 1975 شرکت تویوتا برای اولین بار وارد صنعت ساختمان سازی شد و در سال 2004 کمپانی مسکن تویوتا تاسیس شد.

تویوتا از سال 1975 هزاران خانه ساخته و آمار ساخت و ساز این کمپانی فراتر از 250 هزار خانه است. با این وجود تقریبا کسی نمی داند که تویوتا خانه سازی می نماید؛ زیرا این شرکت فقط در ژاپن این کار را انجام داده و اگر مشتاق خریداری خانه های تویوتا هستید، باید به ژاپن بروید!

جنرال موتورز - قلب مصنوعی

اولین قلب مصنوعی دنیا Dodrill-GMR نام داشت که جراحان قلب را قادر می ساخت که عمل جراحی قلب باز را با استفاده از گردش خون مصنوعی انجام دهند. دستگاه Dodrill-GMR بسیار شگفت انگیز بود و مهندسان جنرال موتورز در ساخت و توسعه آن نقش ویژه ای داشتند.

در سال 1952 دکتر Forest Dewey Dodrill پیروز به تامین بودجه از انجمن قلب آمریکا شد و با یاری مهندسین داوطلب جنرا ل موتورز و مرکز تحقیقات این کمپانی پیروز به ساخت Dodrill-GMR در بیمارستان دانشگاه هارپر در دیترویت میشیگان شد. این دستگاه برای اولین بار در تاریخ 3 ژوئیه 1952 و برای انجام اولین عمل جراحی قلب باز مورد استفاده نهاده شد. پزشکان با استفاده از دستگاه مذکور خون را از قلب دور نموده و پیروز شدند که همزمان پمپاژ آن را به تمام نقاط بدن ادامه دهند.

کرایسلر - تانک

با وجود ساخت اولین موشک هسته ای آمریکا در سال 1952 و توسط کمپانی کرایسلر؛ این کمپانی مدت ها قبل تر میهن پرستی خود را به ایالات متحده آمریکا و نیرو های مسلح آن اثبات نموده بود.

در طول جنگ دنیای دوم کمپانی بیوک تنها فراورینماینده وسایل نقلیه نظامی مانند تانک ها نبود و کمپانی کرایسلر هم برای ارتش آمریکا خودرو های نظامی فراوری کرد. کارخانه مرتبط به بخش تانک کمپانی کرایسلر در دیترویت و در سال 1940 مشغول ساخت تانک M2 شد و بعدا مدل های دیگری مانند M3 را به فراوری رساند.

فولکس واگن - سوسیس

درست مانند پژو و فلفل ساب های آن، کمپانی فولکس واگن نیز به غیر از خودرو کالایی را به فراوری می رساند که هیچ ارتباطی با صنعت خودروسازی ندارد. این کمپانی بزرگ جزء برترین فراورینمایندگان سوسیس در دنیا است!

فولکس واگن در سال 1973 فراوری سوسیس را شروع نموده و امروزه میزان محبوبیت سوسیس های این شرکت بسیار بیشتر از خودرو های گوناگون آن است. سوسیس های فولکس واگن توسط تیمی 30 نفره از کارمندان فولکس واگن که آموزش های مرتبط با قصابی را دیده اند به فراوری رسیده و روانه بازار می شوند.

میتسوبیشی - همه چیز

سوسیس، فلفل ساب و موشک را رها کنید؛ چون آن ها شما را برای این لحظه آماده می کردند! میتسوبیشی یکی از محبوب ترین فراورینمایندگان خودرو بوده و تقریبا همه چیز فراوری می نماید. گروه میتسوبیشی شامل 40 کمپانی بوده و تمام آن ها تابع کمپانی میتسوبیشی هستند.

در مجموع باید گفت که میتسوبیشی در زمینه فراوری خودرو، کشتی سازی، صنعت مخابرات، صنایع نفت و گاز، صنعت پتروشیمی، صنایع سنگین، صنعت ساختمان، صنعت بیمه، صنعت الکترونیک، صنعت معدن و... فعالیت دارد.

منبع: hotcars

منبع: برترین ها

به "از سوسیس تا فلفل ساب؛ تولیدات عجیب خودروسازها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سوسیس تا فلفل ساب؛ تولیدات عجیب خودروسازها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید