لنزهای هوشمند سلامت چشم شما را هم زیر نظر می گیرند

به گزارش وبلاگ فوتبال، پژوهش های اولیه نشان می دهند چشم پزشکان ممکن است روزی بتوانند از لنزهای تماسی هوشمند برای پیگیری سلامت چشم بیماراشان استفاده نمایند.

لنزهای هوشمند سلامت چشم شما را هم زیر نظر می گیرند

به گزارش وبلاگ فوتبال به نقل از هلث دی نیوز گروهی از دانشمندان در کره جنوبی یک مدار الکترونیکی، باتری ها و آنتن بسیار ریزی را درون یک لنز تماسی نرم جا داده اند. هدف این است که نشانه های مسائل بینایی پایش شوند یا به تحویل درمان های دارویی به چشم یاری گردد.

پژوهشگران در یک آنالیز به اصطلاح اثبات مفهوم این مدل اولیه تجربی را روی خرگوش ها و یک انسان آزمایش کردند.

سانگ- یونگ لی، سرپرست این پژوهش شرح داد: لنزهای تماسی هوشمند برای تصحیح بینایی و به کارانداختن وسائل الکترونیکی به کار می فرایند.

به گفته لی که استاد انستیتوی ملی علوم و تکنولوژی اولسان در کره جنوبی است، چنین وسائلی به طور نظری می توانند به طور مداوم مایعات چشم را از لحاظ نشانه های اولیه بیماری های چشمی مانند گلوکوم یا آب سیاه یا بیماری هایی مانند دیابت پایش نمایند.

  • مانند یک لنز تماسی نرم معمولی

لی می گوید لنزهای هوشمند طوری طراحی شده اند که مانند لنزهای نرم تماسی معمول کوچک، نرم و انعطاف پذیر باشند، و باعث تحریک چشم، ناراحتی ناشی از گرم شدن یا هر کاهشی در میدان دید نشوند.

این پژوهشگران با استفاده از تکنولوژی پیشرفته این لنزها را با تکنیکی به نام نوشتن مستقیم با جوهر تقویت نموده اند.

در این روش چندین لایه مدار الکترونیکی ظریف با یک خمیر بسیار نازک به لبه بیرونی لنز افزوده می گردد. این خمیر به گفته لی یک سیستم ذخیره انرژی مینیاتوری ایجاد می نماید که به آن ابرخازن حالت جامد می گویند.

چنین خازن هایی امکان شارژ بی سیم مداوم را می دهند. این خازن ها فیبرهای نانوی کشیده شده در طول لبه لنز را نیرو می دهند.

به گفته لی فراورده نهایی نه حجیم و نه سفت بود و باعث ایجاد حرارت اضافی هم نمی شد. مدار جاگذاری شده در لنز تا یک هفته قرارگیری در معرض اشک چشم به خوبی کار می کرد.

  • آیا لنزهای هوشمند ایمن هستند؟

لی می گوید در آزمایش روی خرگوش ها و یک داوطلب انسانی که برای 10 دقیقه لنز را در چشمش گذاشت، قابلیت ماندن لنز در چشم و کارکرد سیستم شارژ بی سیم آن نشان داده شد.

به گفته لی هیچ نشانه ای از ناراحتی ازجمله قرمزی چشم مشاهده نشد. بیمار داوطلب هم هیچ محدودیتی در میدان بینایی اش گزارش نکرد.

اما این پژوهشگران قبول دارند محدودیت های ارزیابی ایمنی شان از این لنز هوشمند را قبول دارند و یادآور می شوند که هنوز کارآزمایی های بالینی بزرگ برای این لنز برنامه ریزی نشده است. بنابراین هنوز راه درازی تا قرار دریافت این لنز هوشمند در دسترس عموم باقی است.

  • نکته بهداشتی: ایمنی لنز تماسی

منبع: همشهری آنلاین

به "لنزهای هوشمند سلامت چشم شما را هم زیر نظر می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنزهای هوشمند سلامت چشم شما را هم زیر نظر می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید