با بنزین تولیدی سال 92، مردم قتل عام می شدند

به گزارش وبلاگ فوتبال، رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اگر امروز بنزین و گازوئیل تولیدی سال 92 توزیع می شد، قتل عام مردم از آلودگی هوا به مراتب بیشتر از کرونا بود. این دستاورد بسیار بزرگی است که امروز یک لیتر بنزین تولیدی کمتر از استاندارد یورو 4 نداریم.

با بنزین تولیدی سال 92، مردم قتل عام می شدند

خلاصه گفتگوی عیسی کلانتری با صداوسیما که بخش هایی از آن را ایسنا منتشر کرده در زیر بخوانید:

ـ اکنون 5000 مگاوات از حدود 60 هزار مگاوات برق به وسیله سوخت مازوت تولید می شود بنابراین حدود 9 درصد برق به وسیله مازوت تولید می شود. در ستاد مقابله با کرونا مصوب شد در نیروگاه هایی که در حاشیه شهرهای بزرگ هستند، مازوت سوزانده نشود. اگر گاز کم است ممکن است حدود یک الی دو ساعت نیروگاه روزانه تعطیل شود اما در نیروگاه هایی که با شهرها فاصله دارند، در مناطق کم جمعیت هستند یا در مناطق کویری با تراکم جمعیت کم، می توان مازوت سوزانده شود که خسارت کمتری به همراه دارد. بدین گونه شرایط را مدیریت می کنیم.

ـ همه کارخانه ها آلاینده نیستند. اگر کارخانه های سیمان از فیلتر استفاده نکنند، زندگی مردم سیاه می شود. کارخانه هایی که فیلتر نمی گذارند و آلاینده هستند، در شرایطی که هوا سرد و سنگین است و باد نمی وزد، تعطیل می شوند.

ـ خوشبختانه از ابتدای سال جاری غیر از 12 هزار خودرو که سال گذشته تولید و انبار شده بود و مقرر شد به عنوان خودروی تولید سال 98 فروخته شود، سایر خودروهای سواری از استاندارد یورو 5 برخوردارند.

ـ در تولید بنزین و گازوئیل استاندارد دستاورد بزرگی داشتیم. تولید بنزین و گازوئیل استاندارد در سال 1392، صفر لیتر بود اما در حال حاضر بیش از 150 میلیون لیتر در روز بنزین و گازوئیل استاندارد تولید می شود و بخشی از آن را صادر می کنیم.

ـ اگر این کار انجام نمی شد، کلانشهرها قابل زیستن نبود. اگر امروز بنزین و گازوئیل تولیدی سال 92 توزیع می شد، قتل عام مردم از آلودگی هوا به مراتب بیشتر از کرونا بود. این دستاورد بسیار بزرگی است که امروز یک لیتر بنزین تولیدی کمتر از استاندارد یورو 4 نداریم.

ـ حدود 70 درصد کامیون های کشور بالای 30 سال عمر دارند و فرسوده هستند. این کامیون ها حتی اگر گازوئیل استاندارد هم مصرف کنند، آلاینده هستند. قرار بود از سال 1395 نوسازی شروع شود و بر همین اساس در سال 95، 10 هزار دستگاه نوسازی شد اما پس از آن با تحریم های رییس جمهوری آمریکا روبرو شدیم.

ـ حتی تولید داخل کامیون حدود حداقل 100 هزار دلار هزینه دارد و برای واردات کامیون نیز 150 تا 200 هزار دلار ارز نیاز است. پس از تحریم با کاهش درآمدهای ارزی روبرو شدیم. برای نوسازی 300 هزار دستگاه کامیون باید حداقل حدود 40 میلیارد دلار ارز تخصیص دهیم بنابراین تحریم ها مانع نوسازی ناوگان حمل و نقل چه در بخش باری و چه در بخش مسافری شد.

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرامی وبلاگ فوتبال دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "با بنزین تولیدی سال 92، مردم قتل عام می شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بنزین تولیدی سال 92، مردم قتل عام می شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید