استان یزد الگویی برای محیط زیست تعاملی است

به گزارش وبلاگ فوتبال، سلاجقه گفت: فعالیت استان یزد در زمینه پایش و به کارگیری کارشناسان محیط زیست الگویی برای محیط زیست تعاملی در کشور است.

استان یزد الگویی برای محیط زیست تعاملی است

وبلاگ فوتبال یزد - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: در حال حاضر عمده درخواست مردم کاهش آلایندگی ها و همچنین حرکت به سمت صنایع کم آلاینده و پاک است و هر مسئولی که در این زمینه فعالیتی انجام دهد ماندگار می شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: انسان صاحب مخلوقات نیست و فقط اشرف مخلوقات است و بسیاری از چرخه ها را به نفع خود و بدون توجه به آینده نگری و به خاطر منافع شخصی مصادره کرده است که باعث عدم تعادل شده و بازگشت آن به راستا بسیار مشکل است.

سلاجقه گفت: محیط زیست همه اجزای مجموعه حیات را در خود قرار داده و باید با توجه به محیط زیست همه فعالیت ها انجام شود، چون با زندگی مردم در ارتباط است.

او گفت: رویکرد دولت سیزدهم این است که هم محیط زیست حفظ شده و هم فعالیت های اقتصادی با توجه به رویکرد محیط زیستی ادامه یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با توجه به اینکه صنایع و معادن از آب، خاک و فضای عمومی استفاده می کنند قابل قیمت گذاری نیستند و ما توسعه پایدار همراه با محیط زیست را حمایت می کنیم.

سلاجقه گفت: سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در سال 94 که در 14 بند ابلاغ شده است بسیاری از این موارد مطرح شده و در این دولت اهتمام ویژه ای برای اجرای قانون وجود دارد.

او گفت: استان یزد با استفاده از دانش بومی و فرهنگ غنی خود و بارش 94 میلی متری سالیانه توانسته تمدنی بسیار بزرگ و انسان هایی بسیار شریف را پرورش دهد که بi عنوان الگویی می تواند در کشور مطرح شود.

به گفته سلاجقه می توان با همراه نمودن این دانش بومی با علم روز بسیاری از مسائل را حل کرد و یزدی ها از کمترین امکانات بیشترین استفاده را داشته اند که قنات به عنوان پیشترفته ترین تکنولوژی عصر حاضر در منطقه ها خشک و نیمه خشک یکی از این موارد است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اگر صنایع از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنند و با محیط زیست همگام شوند هم صنعت کار خود را بدون آلایندگی انجام می دهد و هم ضرر کمتری برای محیط زیست و مردم دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استان یزد الگویی برای محیط زیست تعاملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان یزد الگویی برای محیط زیست تعاملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید