شل شدن عضلات شکم در دوران بارداری

به گزارش وبلاگ فوتبال، هر زن بارداری آرزو می نماید که بعد از بارداری اندام و ظاهرش تغییر نکند. بزرگترین تغییری که بعد از بارداری دیده می گردد شل شدن عضلات شکم است که در برخی خانمها بیشتر دیده می گردد بنابراین زمینه و استعداد فامیلی بسیار

شل شدن عضلات شکم در دوران بارداری

نویسنده:گروه نویسندگان

هر زن بارداری آرزو می نماید که بعد از بارداری اندام و ظاهرش تغییر نکند. بزرگترین تغییری که بعد از بارداری دیده می گردد شل شدن عضلات شکم است که در برخی خانمها بیشتر دیده می گردد بنابراین زمینه و استعداد فامیلی بسیار مهم است. بعد از زایمان با ورزش های مخصوص می توان به برگشت قدرت عضلات شکم یاری نمود.

تغییر دیگری که زیبایی برخی از زنان باردار را تهدید می نماید پیدایش خطوط قرمز رنگی روی پوست ناحیه شکم و پستان است که بعد از زایمان به رنگ سفید مایل به قهوه ای در می آیند. این خطوط نشانه پاره شدن پوست است که معمولا در نیمه دوم بارداری آغاز به ظاهر شدن می نمایند و در ماه های آخر بارداری زیادتر می شوند. در خصوص دلیل پارگی پوست شکم عقاید بسیار فرق دارد ولی کشش زیاد از حد پوست ناحیه شکم به دلیل فشار رحم نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد. پارگی پوست در خانواده هایی که پوست بدن شل یا زمینه خاصی دارند، بیشتر دیده می گردد. با ماساژ روزانه پوست شکم با روغن زیتون با پمادهای ویتامینه می تواند تا حد زیادی از پیدایش پارگی پوست شکم جلوگیری کرد. زیرا وقتی پوست پارگی پیدا کرد دیگر با هیچ وسیله ای از بین نمی رود.

به طور نادر در دوران بارداری لکه های قهوه ای رنگی روی پوست بینی و پستان ها ظاهر می گردد. این لکه ها به دلیل تغییر رنگ پوست صورت بیشتر از پارگس پوست شکم باعث ناراحتی می گردد. ولی خوشبختانه این لکه ها موقتی بوده و بعد از زایمان محو می شوند و برای پیش گیری یا درمان این لکه ها راهی وجود ندارد و باید وجود آنها را در دوران بارداری تحمل نمود. این لکه ها در خانم های سبزه بیشتر از خانم های بلوند دیده می گردد و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تشدید می یابد.

منبع مقاله :

گنجی، مبین؛ پورفخاران، محمد؛ حجاران، مریم؛ (1391)، رموز طلایی بارداری پیروز، قم: ابتکار دانش، چاپ ششم.

منبع: راسخون

به "شل شدن عضلات شکم در دوران بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شل شدن عضلات شکم در دوران بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید