کارگاه های قابلیت های صنایع روز و استفاده از آن در طراحیآغاز شد

به گزارش وبلاگ فوتبال، تبادل نظر با شاهین صیادی کارگردان ایرانی الاصل مقیم کانادا پیرامون کارگاه های سه روزه ای که با عنوان قابلیت های صنایع روز و استفاده از آن در طراحی در حاشیه ششمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس که از 13 تا 16 با 4 اجرا در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردد انجام گرفت. او سال 1392 با اقتباس از داستان شطرنج با ماشین قیامت رمان معروف حبیب احمدزاده تئاتری را در این کشور و ایران به روی صحنه برد. بازیگران این نمایش که کاملا کانادایی هستند،نمایش را با زبان فارسی و انگلیسی اجرا می کردند و در بخش هایی کاملا انگلیسی صحبت می کردند.

کارگاه های قابلیت های صنایع روز و استفاده از آن در طراحیآغاز شد

باید برای آموزش تئاتر وقت گذاشت/طرح قابلیت های صنایع روز و استفاده از آن

این متخصص طراحی صحنه در حاشیه این کارگاه با تاکید بر اینکه باید برای آموزش تئاتر وقت گذاشت، به وبلاگ فوتبال عنوان می نماید: متاسفانه به خاطر مسائلی که در عرصه تئاتر هست باید به این مهم اهتمام ورزید زیرا تئاتر، کنشی پولساز نیست و معمولا تئاتری ها ناچارند کار دومی داشته باشند، بدین خاطر ناچارند خیلی سریع کار را به پایان برسانند. البته هیچ یک دوست دارند کار خود را سرسری انجام دهند و اگر این اتفاق می افتد فقط به خاطر مسائل مالی روزمره است. گرچه پاسخ آن تنها زمان است. تکنیک ها و درسهای بسیاری است که حلال این مسائل به شمار می رود.

این هنرمند تئاتری که در خانواده ای اهل هنر نمایش پای گرفته و آنگونه که عنوان می نماید پدر خانواده در آبادان تئاتر کار می نموده، می گوید: در این کارگاه ها قابلیت های صنایع روز و استفاده از آن در طراحی صحنه مطرح می گردد.

وی، ادامه داد: در این کارگاه از آن دسته مسایلی صحبت می گردد که کارگردان در نقش نویسنده، طراحی در کنار کارگردانی حاضر می گردد. در قالب این کارگاه ها صنایع روز، نرم افزارها، فعالیت های این چنینی در جهت تکامل و بهتر شدن جهت مطرح می شوند.

کارگردان خود را جدی نگیرد/کوشش در جهت تازه نگه داشتن خویش باشد

صیادی که در این کارگاه طراحی صحنه را از دیدگاه کارگردان مطرح می سازد، پیرامون نقش تجربه در طراحی صحنه می گوید: کارگردان هر چه بتواند در این زمینه خود را به روز نگه دارد و زیاد خود را جدی نگیرد و همواره درحال آموختن باشد به ویژه از اشتباهات خود، کمی کار را ساده تر می سازد.

او با بیان اینکه کوشش کارگردان باید در جهت تازه نگه داشتن خویش باشد، ادامه می دهد: گاهی کارگردانانی هم داریم که تکنیک از صندلی مهمتری برایشان برخوردار است، البته برای من داستان مهمتر است در حالیکه کارگردانانی هم هستند که فرم را در درجه نخست قرار می دهند.

کارگردان تئاتر جنجالی شطرنج با ماشین قیامت در روز نخست کارگاه قابلیت های صنایع روز و استفاده از آن در طراحی به بیان علم نقاشی حرکت روی صحنه پرداخته و اینکه چگونه یک طرح روی صحنه در حرکت باشد. در ادامه این کارگاه استفاده از نرم افزارها و ابزار هم در قالب صنایع روز مطرح می گردد.

شاهین صیادی فرزند علی صیادی از پیشکسوتان تئاتر آبادان و رادیو و تلویزیون این شهر است که روز نخست شروع جنگ ایران و عرق به شهادت رسید. این کارگردان تئاتر بیش از 30 سال است که در کانادا به سر می برد و چندی است مقیم لس آنجلس آمریکاست.

اجرای 5 عنوان تئاتر و 4 عنوان فیلم تئاتر در شیراز

در ششمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس که تا 16 دی ماه جاری به میزبانی شیراز برگزار می گردد هدیه مرموز به کارگردانی یاسر خاسب، دون کامیلو به کارگردانی مهران محمودزاده و دووز به کارگردانی لقمان بحرانی در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس به روی صحنه می روند. این درحالیست که تئاتر سرآشپز به کارگردانی شهاب الدین حسین پور در ساعت های 15 و 17 پنجشنبه 16 دی در تالار ارشاد شیراز اجرا خواهد داشت.

به گزارش وبلاگ فوتبال، تمامی اجراهای ششمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس در سانس های 18 و 20 در تالار حافظ به صحنه می روند و در کنار آن سینما غزل این تالار نیز در مدت 4 روز برگزاری یک عنوان فیلم تئاتر را در ساعت 14 نمایش می دهد که در برگیرنده آثاری نظیر منهای دو(داوود رشیدی)، ترن(نیما دهقان)، ناوست(حمیدرضا یعقوبی)، و گل(یاسر خاسب) است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کارگاه های قابلیت های صنایع روز و استفاده از آن در طراحیآغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه های قابلیت های صنایع روز و استفاده از آن در طراحیآغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید