برترین فیلم های برادران کوئن که باید دیدن کنید

به گزارش وبلاگ فوتبال، برادران کوئن شاید شناخته شده ترین برادران تاریخ سینما باشند. جوئل و ایتان کوئن که به ترتیب متولد سال های 1954 و 1957 در مینه سوتای ایالات متحده آمریکا هستند از دهه 1980 نام خود را به اسم کارگردان هایی خلاق مطرح کردند. آن ها به لطف درخشش خیره نماینده فیلم فارگو به نام های شناخته شده تبدیل شدند و پس از آن به اسم کارگردان هایی صاحب سبک در هالیوود شناخته می شوند. این دو برادر که در بسیاری از عناوین سینمایی شان در کنار یکدیگر کارگردانی می نمایند و فیلم نامه هایشان را می نویسند، اخیرا اعلام نموده اند که راستا مشترکی که برای سال ها داشته اند را به خاتمه رسانده اند.

برترین فیلم های برادران کوئن که باید دیدن کنید

به عبارت دیگر، ایتان کوئن اعلام نموده که دیگر علاقه ای به فیلم سازی ندارد. به بهانه جدایی همکاری های طولانی برادران کوئن به معرفی تعدادی از برترین فیلم های برادران کوئن می پردازیم. فیلم هایی که حتما باید از این دو برادر دوست داشتنی دیدن کنید.

Fargo | فارگو

نمره منتقدان: 96 از 100

برادران کوئن از مشهورترین و پیروز ترین برادران سینما هستند که فیلم های ارزشمند بسیاری را به تنهایی و یا در کنار یکدیگر کارگردانی نموده اند. جویل و ایتان کوئن، فیلم فارگو را در سال 1996 ساختند. این فیلم در شصت و نهمین دوره از مراسم اسکار برنده دو جایزه برترین فیلمنامه غیراقتباسی و برترین بازیگر نقش اول زن شد و به اعتقاد بسیاری از منتقدان یکی از مهم ترین فیلم های دهه 90 میلادی سینمای ایالات متحده است. دنیای فیلم فارگو، دنیایی سرد و تاریک به نظر می رسد. اگر به دیدنی یک فیلم کمدی سیاه جنایی علاقه مند شده اید، فارگو یک انتخاب بی بدیل است.

سال ها پس از پیروزیت فیلم فارگو، سریالی اقتباس شده از این فیلم هم ساخته شد و با پیروزیت فصل اول، فارگو برای فصول بعدی هم تمدید شد. پخش سریال فارگو از سال 2014 شروع شد. این سریال که تا امروز چهار فصل از آن منتشر شده، یک اسم آنتولوژی است. یعنی داستان هر فصل آن به صورت کامل با فصل های دیگر تفاوت دارد و با شروع هر فصل، شخصیت ها و فیلم نامه به صورت کامل دگرگون می شوند. بنابراین اگر به دیدنی عناوین خیلی طولانی علاقه ای ندارید، سریال فارگو انتخاب مناسبی به نظر می رسد. با این حال بهتر است پیش از دیدنی این سریال، فیلم فارگو را دیدن کنید. اگرچه ارتباط زیادی میان فیلم و سریال فارگو وجود ندارد اما بهتر است پیش از شروع دیدنی سریال، فیلم آن را ببینید.

خلاصه داستان: جری لاندگارد در سال 1987 به اسم صاحب یک نمایشگاه اتومبیل، با مسائل اقتصادی بسیاری روبرو می گردد. او دو خلافکار را استخدام می نماید تا همسرش را گروگان بگیرند. لانگارد اعتقاد دارد با این گروگان گیری می تواند پولی که احتیاج دارد را از پدرزن ثروتمندش اخاذی کند.

No Country for Old Men | جایی برای پیرمردها نیست

نمره منتقدان: 93 از 100

در کنار مارتین اسکورسیزی که علاقه بسیاری به فیلم هایی جنایی دارد، برادران کوئن هم دستی بر آتش فیلم های جنایی دارند. فیلم جایی برای پیرمردها نیست یکی دیگر از ساخته های مشترک برادران کوئن لقب می گیرد که نامزد 8 جایزه اسکار شد و در نهایت 4 جایزه را از آن خود کرد. این فیلم براساس کتابی به همین نام ساخته شده و بدون هیچ تردیدی یکی از برترین فیلم های برادران کوئن لقب می گیرد. این فیلم به لطف شخصیت پردازی فوق العاده و داستان مجذوب کنندهی که دارد برای مدت ها در فکر دیدنگر باقی می ماند.

خلاصه داستان: در زمین های خشکیده غرب استان تگزاس، یک شکارچی که برای شکار حیوانات در کوشش است با چندین جنازه و یک چمدان با دو میلیون دلار پول روبرو می گردد. با این حال او نمی داند درگیر چه حوادثی شده است.

A Serious Man | یک مرد جدی

نمره منتقدان: 90 از 100

طرفداران سینما برادران کوئن را به روایت های حیرت انگیزی می شناسند که در چند سال اخیر سینمای جنایی را وارد سطح جدیدی از هیجان و نوآوری نموده است. اما یکی از متفاوت ترین ساخته های جوئل و ایتن کوئن از زندگی شخصی آن ها نشات می گیرد. فیلم یک مرد جدی درامی است که فلسفه زندگی را در میان داستان های ریز و درشتی که ایجاد نموده روایت می نماید. بنابراین با دیدنی این فیلم می توانید یکی از تجربه های غیرمستقیم سینمای فلسفی را کسب کنید. این فیلم را باید یکی از متفاوت ترین ساخته های برادران کوئن دانست.

خلاصه داستان: لری، پدر یک خانوادهٔ طبقه میانه یهودی در سال 1967 است. او به اسم یک پدر سخت گیر و معتقد زندگی خوبی دارد اما ناگهان سیلی باورنکردنی از مسائل روزمره به او حمله ور می شوند؛ همسرش او را ترک می نماید. پسرش هر کاری می نماید تا آلبوم های یک گروه موسیقی را خریداری کند. دخترش می خواهد جراحی زیبایی داشته باشد و حتی برادرش مجرم می گردد!

The Big Lebowski | لبوفسکی عظیم

نمره منتقدان: 83 از 100

همانطور که وقتی نام ژانر ترسناک مطرح می گردد، کارگردانان مشخصی به فکر طرفداران سینما خطور می نمایند در دنیای کمدی سیاه هم شرایط مشابهی وجود دارد. برادران کوئن از کارگردانان پیشگام کمدی سیاه هستند و بسیاری از آثار آن ها در این ژانر مجذوب کننده شکل گرفته و به همین علت می توان آن ها را از تاثیرگذارترین کارگردانان کمدی سیاه دانست. با این حال لبوفسکی عظیم بدون هیچ شک و تردیدی یکی از برترین فیلم های برادران کوئن لقب می گیرد و در عین حال می تواند برترین کوشش آن ها برای ساخت یک فیلم کمدی سیاه باشد.

در این زمینه بخوانید:

برترین فیلم های درباره جنگ ویتنام که باید دیدن کنید

برترین فیلم هایی که براساس داستان های واقعی ساخته شده اند

آن ها سبک و سیاق ویژه خودشان در به تصویرکشیدن کمدی سیاه را دارند. این سبک خاص برادران کوئن در فیلم لبوفسکی عظیم به اوج خود می رسد. این فیلم با یاری دیالوگ های خارق العاده، شخصیت های عجیب و دوست داشتنی و داستان بی بدیل به یک فیلم بسیار محبوب و شناخته شده تبدیل شده که به تنهایی بخش از تاریخ سینما را به خودش اختصاص داده است. منتقدان باور دارند لبوفسکی عظیم با یاری شخصیت پردازی بی نظیرش به یک فیلم کامل تبدیل می گردد.

خلاصه داستان: جف لبوفسکی یک مرد بی کار و بی هدف است که تنها علتش برای زندگی رفتن به باشگاه بولینگ و گوش دادن به موسیقی است. اما زندگی جف ناگهان تغییر می نماید و مردم او را با شخصیت محبوبی که نامی شبیه به او دارد، اشتباه می گیرند.

Burn After Reading | بخوان بعد بسوزان

نمره منتقدان: 78 از 100

فیلم بخوان بعد سوزان با کارگردانی و نویسندگی برادران کوئن ساخته شده و فرانسیس مک درموند در کنار جرج کلونی و البته برد پیت از بازیگران اصلی آن هستند. با این حال این فیلم قرار نبود حاصل همکاری برد پیت و برادران کوئن باشد. آن ها قرار بود برای ساخت فیلمی براساس رمان به سمت دریای سفید با یکدیگر همکاری نمایند اما هزینه بالای ساخت این فیلم که درباره جنگ جهانی دوم بود در نهایت باعث شد بخوان بعد بسوزان در برابر دوربین ها قرار بگیرد. این فیلم بدون هیچ تردیدی یکی از برترین فیلم های برادران کوئن لقب می گیرد.

خلاصه داستان: یک کارمند سابق سازمان CIA به نام آزبورن کاکس تصمیم می گیرد کتابی درباره روزهای کاری اش بنویسد. اما زنی به نام لیندا که در یک باشگاه ورزشی عظیم کار می نماید و در پی تأمین هزینه عمل جراحی زیبایی اش است با دوستش چاد روبرو می گردد. چاد یک وسیله ارزشمند که به وسیله یکی از اعضای باشگاه جامانده را پیدا نموده و می خواهد از صاحب آن اخاذی کند تا پول هنگفتی به دست آورد.

منبع: ایرنا زندگی

به "برترین فیلم های برادران کوئن که باید دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فیلم های برادران کوئن که باید دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید