کارتون نوستالژیک؛ دوقلوهایی که خواهر و برادر نبودند!

به گزارش وبلاگ فوتبال، حالا دیگر تقریبا همه بچه هایی که دهه هفتاد کارتون دوقلوهای افسانه ای را می دیدند متوجه شده اند که جولز و جولی خواهر و برادر نبودند. اینکه ما چقدر بچه های ساده ای بودیم که واقعا باور نموده بودیم آن پسر چینی و دختر فرانسوی خواهر و برادر هستند به کنار باید به دوبلورهایمان دست مریزاد بگوییم که چقدر خوب توانستند قصه را بچرخانند و دست آخر پدر جولی به عنوان دایی آنها معرفی گردد و به اینجا برسیم که مادرشان اروپایی بوده و پدر چینی و به همین دلیل هم یکی از آنها به پدر رفته و یکی به مادر!

کارتون نوستالژیک؛ دوقلوهایی که خواهر و برادر نبودند!
تاریخ ساخت خالقان کشور سازنده
1991 میلادی ژان شالوپن فرانسه، ژاپن

کارتون دوقلوهای افسانه ای نسخه ایرانی داستان یک خواهر و برادر دوقلو به نام جولی و جولز بود. جولی شبیه دختران اروپایی بود و جولز چینی. همزمان با تولد آنها پیشگویی می گردد که دو کودک به جهان آمده قرار است ملکه ستمگر چین را سرنگون نمایند. به رسم همه قصه های کهن قرار می گردد که دو کودک را از بین ببرند. در حالی که سربازان ملکه ستمگر دنبال جولز و جولی هستند گروه مخالفان ملکه آنها را به اروپا می برند تا در آرامش بزرگ شوند تا وقتی که نوبت به انجام وظیفه شان برسد.

چیزهایی که درباره کارتون دوقلوهای افسانه ای نمی دانید

  • اول از همه اینکه جولز و جولی دو کودک جدا از هم بودند و هیچ پیوند سببی و نسبی نداشتند. جولز از یک خانواده چینی می آمد و جولی دختر انگلیسی بود.
  • اسم اصلی کارتون دوقلوهای سرنوشت بود که البته ترجمه دوقلوهای افسانه ای با توجه به اصطلاحات فارسی کاملا درست بنظر می رسد.
  • انیمیشن دوقلوهای افسانه ای در 52 اپیزود سال 1991 از شبکه TF1 فرانسه پخش شد. مدت زمان هر اپیزود 30 دقیقه بود که بسته به میزان ممیزی اش برای ما گاهی به بیست دقیقه هم می رسید.
  • ژان شالوپن خالق انیمیشن دوقلوهای افسانه ای یا همان دوقلوهای سرنوشت بود.
  • شالوپن نویسنده و تهیه نماینده فرانسوی بود. کارش را از سال 1971 با رادیو لوکزامبورگ آغاز کرد. او در آنجا برنامه هایی را تهیه و فراوری می کرد که توسط شرکت های انیمیشن سازی خارج از فرانسه ساخته می شدند.
  • سال 1987 شالوپن کمپانی خودش را می زند و از اواخر دهه 80 و در دهه 90 در کمپانی اش انیمیشن هایی از جمله کارتون دوقلوهای افسانه ای را فراوری می نماید. کمپانی او یک دفتر در پاریس و شعبه ای هم در توکیو داشت. سال 1996 شالوپن کمپانی اش را فروخت.
  • شالوپن با یک مدل سنگاپوری-چینی ازدواج نموده بود و شاید به همین دلیل با برخی آداب و رسوم چین آشنایی داشت و توانست خیلی خوب از این عناصر در کارتون نوستالژیک دوقلوهای افسانه ای استفاده کند.
  • جولز و جولی صاحب هفت قدرت بودند که توسط الهه ماه در رویا به آنها آموزش داده می گردد چطور از این هفت قدرت استفاده نمایند. این قدرت ها به ترتیب عبارت بودند از:

1) قدرت توهم و خیال، با یاری آن می توانند بطور موقت با ایجاد فریب دیگران را گیج نمایند.

2) قدرت دیوار، با یاری آن می توانند دیواری محافظ از نور دور خودشان ایجاد نمایند.

3) قدرت شکستن، با یاری آن می توانند اجسام مختلف را خرد نمایند.

4) قدرت بلند کردن اجسام، با یاری آن می توانند اجسام سنگین را جابجا نمایند.

5) قدرت به کارگیری دستگاه ها، با یاری آن می توانند دستگاه های مختلف را کنترل نمایند.

6) قدرت کنترل عناصر و اجزای طبیعت، با یاری آن می توانند عناصر طبیعت مانند باد و جزر و مد را کنترل نمایند.

7) قدرت کنترل ذهن، با یاری آن می توانند ذهن دیگران را کنترل نموده و روی افکار آنان تأثیر بگذارند. این قدرت باید به عنوان آخرین گزینه مورد استفاده قرار گیرد چون سبب ایجاد خستگی زیاد بر روی ذهن و جسم آنان می گردد.

  • دوقلوهای افسانه ای با دریافت دست همدیگر و تمرکز روی قدرت موردنظر می توانستند از آن استفاده نمایند.
  • شعار تبلیغاتی سریال این بود: دو کودک، متولد در یک روز و یک مکان اما از پدرها و مادرانی مجزا. دوقلوهای سرنوشت، دوقلوهای ماه.
  • دوبلور نقش جولی رزیتا یاراحمد و دوبلور نقش جولز فریبا شاهین مقدم بود. در ابتدا و انتها هر قسمت نریشن کوتاهی توسط علی اکبر گودرزی به عنوان راوی گفته می شد که جولز و جولی چه نموده اند و چه راهی در پیش دارند.
  • دیدن اپیزود انتهای انیمیشن شاید برایتان جالب باشد. جولز و جولی پیش پدران شان برنمی گردند و در حقیقت فرار می نمایند تا کنار هم بمانند.
  • انیمیشن اول در کشورهای فرانسه و استرالیا پخش شد.

بیشتر بخوانید: کارتون نوستالژیک؛ تیتراژ لوک خوش شانس که هرگز ندیده اید

منبع: دیجیکالا مگ

به "کارتون نوستالژیک؛ دوقلوهایی که خواهر و برادر نبودند!" امتیاز دهید

3 کاربر به "کارتون نوستالژیک؛ دوقلوهایی که خواهر و برادر نبودند!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارتون نوستالژیک؛ دوقلوهایی که خواهر و برادر نبودند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید