پاسخ 2 سوال در فولاد: چرا قطبی رفت، چرا نکونام آمد؟

به گزارش وبلاگ فوتبال، سمیرا شیرمردی، فصل نوزدهم ظاهرا فصل عجیب و جالبی در رابطه با سرمربیان تیم های لیگ فزونی خواهد بود. جایی که حدس زدن نام سرمربیان فصل آینده تیم ها سخت است. از پرسپولیس و برانکو گرفته تا تیم هایی مثل سپاهان و غیره. در واقع همه فکر می کنیم وضعیت سرمربیگری خیلی از تیم ها تعیین است اما اینطور نیست و هر بار خبر عجیبی می شنویم. در یکی از مهمترین اتفاقات، این هفته شاهد حضور جواد نکونام در فولاد خوزستان بودیم. مربی جوانی که آرزوهای بزرگی در سر دارد و به دنبال این است که زودتر به تیم ملی برسد. مربی که پله های ترقی را سریع طی می نماید و البته هوشمندانه جلو می رود تا از اهدافش دور نشود.

پاسخ 2 سوال در فولاد: چرا قطبی رفت، چرا نکونام آمد؟

شاید هیچ کس فکر نمی کرد فولاد خوزستان در کادرفنی تیمش برای فصل آینده تغییر ایجاد کند اما این رخ داد. در اقدامی عجیب، جواد نکونام سرمربی فصل گذشته نساجی مازندران که علی رغم جوانی اش، تجربه بالایی دارد، پیروز شد جای افشین قطبی را روی نیمکت قرمزپوشان اهوازی بگیرد و راهنمایی فولاد را به عهده بگیرد. این اتفاق، خیلی ها را شوکه کرد چراکه همه فکر می کردند افشین قطبی فصل آینده هم سرمربی فولاد می ماند اما یک سری اتفاقات مانع شد.

در واقع، مسئولان فولاد خوزستان که آذرماه سال گذشته، در مراسم پرشوری از افشین قطبی استقبال کردند، می خواستند با این سرمربی روزهای خوبی را تجربه نمایند و خیلی زود به هدف شان که رسیدن به سهمیه آسیا است، برسند اما یک سری اتفاقات مانع شد. گفته می گردد در ابتدا مسئولان باشگاه فولاد خوزستان چندان از نتایج افشین قطبی راضی نبودند و این مساله را به او هم انتقال دادند اما اتفاق خاصی نیفتاد. قطبی برای ماندن در فولاد خوزستان مبلغ بالایی درخواست نموده بود که مسئولان باشگاه، وقتی به نتایج نگاه می کردند می دیدند نباید این پول را برای سرمربی که هیچ قولی برای قهرمانی و سهمیه آسیا نمی داد، خرج نمایند. ضمن اینکه گفته می گردد افشین قطبی به خاطر اتفاقاتی که قبلا در لیگ ایران تجربه نموده بود، نسبت به یک سری مسائل بدبین شده بود و به همین خاطر مسائلی را برای باشگاه به وجود آورد. به هر حال، باشگاه فولاد خوزستان به خاطر طرفدارانش، قصد داشت افشین قطبی را نگه دارد. با او جلسات زیادی برگزار گردید اما این سرمربی، هیچ تخفیفی به باشگاه نمی داد و از 400 هزار دلار کوتاه نمی آمد. مبلغی که بالا و عجیب به نظر می رسید. در واقع 400 هزار دلار به نرخ امروز که هر دلار حدود 14 هزار تومان است، مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون تومان می شد که هیچ باشگاهی حاضر نیست چنین خرجی در این مقطع انجام دهد. در کنار آن، قطبی بازیکنانی می خواست که آنها مبالغ ایچنینی می خواستند. شاید قطبی به خاطر پیشنهادهایی که داشت، نمی خواست از مبلغ خود کوتاه بیاید. گفته می گردد این سرمربی از چین پیشنهاد دارد اما ظاهرا شانس خود را برای رسیدن به نیمکت سپاهان هم بالا می داند. او فکر می نماید قلعه نویی به استقلال می رود که با این شرایط، او می تواند سرمربی سپاهان گردد.

در هر صورت همین مسائل و کوتاه نیامدن افشین قطبی برای کم کردن مبلغ قرارداد، باعث شد فولادی ها خیلی زود به سراغ گزینه دیگری بروند. در این مدت خبر رسیده بود، جواد نکونام با مسئولان باشگاه تراکتورسازی به توافق رسیده و قرار است سرمربی قرمزپوشان تبریزی در فصل آینده باشد. خیلی ها منتظر ثبت قرارداد نکونام با تراکتور بودند اما او به خاطر یک سری مسائل ترجیح داد این فصل به تراکتور نرود. بر این اساس، مذاکره مسئولان باشگاه فولاد خوزستان با جواد نکونام طولانی نشد و توافقات خیلی زود انجام شد. با این شرایط، حبیب رضایی مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان راهی تهران شد و قرارداد رسمی با نکونام را امضا کرد. نکونام هم همان زمان، نام دستیارانش را به باشگاه بیان کرد. به این ترتیب مهدی هاشمی نسب به عنوان دستیار اول نکونام انتخاب شد، حمیدرضا رجبی، ایمان مبعلی و ابراهیم میرزاپور هم دیگر دستیاران سرمربی جدید فولاد شدند تا در 2 فصل آینده در تیم قرمز اهوازی حضور پیدا نمایند.

گفته می گردد جواد نکونام به مسئولان فولاد خوزستان قول داده تمام کوشش خود را انجام دهد تا این تیم را به لیگ قهرمانان آسیا برساند. نکونام قبلا پیروزیت بزرگی با تیم پرطرفدار نساجی مازندران کسب کرد و توانست این تیم را که مسائل اقتصادی زیادی داشت به قهرمانی لیگ یک برساند. اگرچه نکونام در فصل بعد یعنی در لیگ هجدهم، با این تیم شرایط خوبی در لیگ برتر داشت اما به خاطر یک سری اتفاقات جدا شد و رفت. حالا باید منتظر ماند و دید نکونام در فولاد خوزستان می تواند به اهداف بزرگش برسد یا نه. جایی که هم به لحاظ اقتصادی شرایط خوبی دارد و هم اینکه دارای امکانات فوق العاده ای به نسبت دیگر باشگاه های ایران است.

رضایی: نکونام می تواند ساختار جدید فولاد را شکل دهد

حبیب ا... رضایی مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان معتقد است فولاد با راهنمایی نکونام می تواند عملکرد پیروزی داشته باشد. رضایی در خصوص جایگزینی جواد نکونام به جای افشین قطبی، می گوید: آقای قطبی پس از اتمام رقابت های لیگ برتر هیچگونه برنامه ای به ما ارائه ندادند و با توجه به مذاکرات اجرا شده و جمع بندی هیات مدیره، تصمیم گرفته شد فصل آینده را با آقای نکونام شروع کنیم. نکونام نشان داده در سرمربیگری می تواند پیروز باشد و از انگیزه لازم برای این کار برخوردار است. لذا با توجه به سابقه حضور طولانی مدت در فوتبال ایران چه در قالب باشگاهی و چه در تیم ملی و همچنین اخذ تجربیات از فوتبال اسپانیا و کارکردن در فضای حرفه ای و با مربیانی چون کارلوس کی روش، توان لازم برای راهنمایی فولاد را دارد و از سوی دیگر با توجه به سن و فعال بودنش می تواند ارتباط نزدیکی با بازیکنان داشته باشد و ساختار جدید فولاد را شکل دهد. مدیرعامل باشگاه فولاد در رابطه با اهداف این باشگاه در لیگ نوزدهم هم شرح می دهد: فضای فوتبال و لیگ به گونه ای نیست که بتوان هم اکنون به طرفداران قول قهرمانی داد اما مطمئن باشید دغدغه اصلی ما این است که در بالای جدول باشیم و با کسب نتایج خوب دل طرفداران فولاد و خوزستانی ها را شاد کنیم. قطبی هم جاه طلبی لازم را برای پیروزیت داشت. همانطور که در برنامه های تلویزیونی به آن اشاره شد بیشترین لطمه را از داوری خوردیم و اگر آن اشتباهات نبود سهمیه آسیایی کسب می کردیم. به هر حال از ایشان که در این مدت برای تیم زحمت کشید تشکر می کنم.

9-1

منبع: ایران ورزشی

به "پاسخ 2 سوال در فولاد: چرا قطبی رفت، چرا نکونام آمد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ 2 سوال در فولاد: چرا قطبی رفت، چرا نکونام آمد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید