وقوع 1381 آتش سوزی جنگلی در اتحادیه اروپا

به گزارش وبلاگ فوتبال، آمارهای منتشر شده از برنامه کوپرنیک نشان می دهد که در سال جاری میلادی تاکنون حدود 1381 مورد آتش سوزی جنگلی در اتحادیه اروپا رخ داده است.

وقوع 1381 آتش سوزی جنگلی در اتحادیه اروپا

به گزارش ایسنا، در آمارهای برنامه کوپرنیک (بزرگ ترین برنامه منفرد دیدبانی زمین در دنیا که توسط کمیسیون اروپا و با همکاری آژانس فضایی اروپا انجام می شود) آمده است: در سال جاری میلادی (2019) نزدیک به 1400 مورد آتش سوزی در اتحادیه اروپا رخ داده و این در حالیست که میانگین سالانه آتش سوزی جنگلی در بازه زمانی مشابه طی 10 سال گذشته 174 مورد بوده است.

گفته شده تاکنون و بر اثر این آتش سوزی ها 207 هزار و 440 هکتار زمین در آتش سوخته است. در فاصله سال های 2008 تا 2018 به طور میانگین هر سال تا اواخر ماه ژوئن 44 هزار و 491 هکتار زمین در آتش سوخته است.

همچنین بررسی ها نشان می دهد خطر آتش سوزی جنگلی در حال حاضر به ویژه در مناطقی که تحت تاثیر موج گرما هستند وخیم است.

به گزارش یورونیوز، به گفته کارشناسان موج گرما به تنهایی عامل افزایش خطر وقوع حریق نیست بلکه شرایط متعددی بر شدت و گستردگی حریق تاثیر می گذارند که از آن جمله می توان به فاکتورهایی همچون دما، رطوبت خاک، سرعت باد و وجود عوامل آتش زای طبیعی از قبیل صاعقه و عوامل انسانی همچون انداختن سیگار روشن اشاره کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "وقوع 1381 آتش سوزی جنگلی در اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع 1381 آتش سوزی جنگلی در اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید