همه چیز در خصوص پژو 405 و نوسانات قیمت آن

به گزارش وبلاگ فوتبال، پژو 405 (Peugeot 405) یک پیرمرد فرانسوی است که تاریخ تولد آن به سال 1987 میلادی باز می شود. این سدان دوست داشتنی با تکیه بر طراحی جذاب، پیشرانه پرتوان و قیمت مناسب خود پیروز شد یک سال پس از فراوری، عنوان بهترین خودرو سال اروپا را از آن خود کند.

همه چیز در خصوص پژو 405 و نوسانات قیمت آن

به گزارش وبلاگ فوتبال، بنابر اعلام همراه مکانیک، نمای ظاهری این خودرو شاید در مقایسه با سدان های امروزی بیش از حد ساده به نظر برسد، اما با توجه به قیمت پژو 405 در دهه هشتاد میلادی نمی توان ایراد چندانی به این سدان مالی و ارزان قیمت وارد کرد. بد نیست بدانید که طراحی پژو 405 نتیجه زحمات تیم پر آوازه پینین فارینا (Pininfarina) است که سابقه طراحی محصولات برندهایی همچون آلفا رومئو، فراری، ولوو، مازراتی و جگوار را در کارنامه خود دارد.

پس از کسب عناوین افتخار آمیز مختلف، پایان پژو 405 در سال 1369 راهی بازار ایران شد و همان طور که انتظار می رفت در بازار کشور ما نیز توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند. در سال های ابتدایی پژو 405 در دو مدل GL و GLX به بازار داخلی عرضه می شد که این دو خودرو از امکانات، توان فنی و قیمت های متفاوتی نیز برخوردار بودند. از آنجایی که قیمت پژو 405 GL نسبت به قیمت پژو 405 GLX در رده پایین تری قرار داشت در ابتدا بسیار مورد توجه خریداران نهاده شد، اما پس از مدتی فراوری آن به طور کامل متوقف شد.

قابلیت های فنی قابل قبول، دسترسی آسان به قطعات و همچنین قیمت مناسب پژو 405 باعث شد تا این خودرو در ارگان ها و شرکت های دولتی نیز به خدمت گرفته گردد؛ از پلیس و نیروهای امنیتی گرفته تا شرکت تاکسیرانی، همگی جز هواداران این سدان جذاب فرانسوی به حساب می آیند. پس از استقبال گسترده خریداران ایرانی از پژو 405، شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت تا با فیس لیفت این خودرو، محصولاتی به مراتب کامل تر و لوکس تر را روانه بازار داخلی کند که از جمله آن ها می توان به پژو پارس، پژو 405SLX، سمند X7، سمند LX، سمند سورن و… اشاره نمود. البته ناگفته نماند که ایران خودرو پس از ایجاد تغییرات جزئی در هر کدام از این خودروها، قیمت های بسیار فراتر از انتظاری را نیز برای این محصولات مشخص نمود.

پژو 405 یکی از معدود خودروهایی است که از بدو ورود به بازار کشور تاکنون پیشرانه های متعددی را تجربه نموده است؛ این خودرو در ابتدا از یک پیشرانه 2 لیتری استفاده می کرد که به صورت کاربراتوری بود، پس از آن ایران خودرو توانست با ایجاد تغییراتی پیشرانه قدیمی این خودرو را به سیستم انژکتور مجهز کند که همه ما آن را با نام XU7 می شناسیم و در آخر نیز ایران خودرو توانست پیشرانه TU5 پژو 206 را درون سینه 405 جای دهد و آن را به عنوان نوع کم مصرف و کم استهلاک پژو 405 راهی بازار داخلی کند.

با نگاهی کوتاه به آنچه که در بالا به آن اشاره نمودیم به راحتی می توان گفت که در حال حاضر مدل ها و تیپ های مختلفی از پژو 405 در بازار کشورمان موجود است که با توجه به نوع تیپ، وضعیت ظاهری، کارکرد و سلامت قطعات فنی از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند. بنابراین زمانی که قصد خریداری یک پژو 405 را دارید، باید دقت کنید که ماشین مورد نظر شما به کدام یک از تیپ های این خودرو تعلق دارد تا بتوانید از قیمت دقیق آن مطلع شوید.

در حال حاضر قیمت بسیار متغیر بازار خودرویی کشور از یک طرف و همین طور وجود تیپ ها و مدل های مختلف پژو 405 از طرفی دیگر، باعث شده تا به سختی بتوان قیمت دقیقی برای مدل های نو و کارنموده این خودرو مشخص کرد. با در نظر دریافت چنین شرایطی چطور می توان از قیمت دقیق پژو 405 مطلع شد؟ آیا مرجع مطمئن و به روزی برای اطلاع رسانی قیمت پژو 405 وجود دارد؟ چطور می توان مطمئن شد قیمت منتشر شده در سایت های مختلف دقیقاً با مدل خودرو مورد نظر ما انطباق دارد؟

شرکت همراه مکانیک به عنوان مرجع قیم گذاری خودروهای کارنموده و دست دوم، صفحه ای را برای قیمت پژو 405 در نظر گرفته است که قیمت تمامی مدل ها و تیپ های مختلف پژو 405 در آن ذکر شده است. بنابراین شما می توانید با مراجعه به آدرس hamrah-mechanic.com/carprice/irankhodro/peugeot405/، علاوه بر اطلاع از قیمت بروز پژو 405 دوگانه سوز و پژو 405 GLX با انتخاب هر کدام از مدل ها از جزئیات دقیق امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و مشخصات فنی آن مطلع شده یا حتی می توانید از بخش نقد و آنالیز با تمامی مزایا و معایب مدل انتخابی خود آشنا شوید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "همه چیز در خصوص پژو 405 و نوسانات قیمت آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص پژو 405 و نوسانات قیمت آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید