منطقه ها جغرافیایی دارای معدن سنگ آهن زیرپوشش مهارت آموزی قرار می گیرد

به گزارش وبلاگ فوتبال، خبرگزاری خبرنگاران- منطقه ها جغرافیایی دارای معدن سنگ آهن زیرپوشش مهارت آموزی قرار می گیرد

منطقه ها جغرافیایی دارای معدن سنگ آهن زیرپوشش مهارت آموزی قرار می گیرد

به گزارش وبلاگ فوتبال، تفاهم نامه آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و انجمن سنگ آهن ایران امروز به امضای علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش سازمان و مهرداد اکبریان، رییس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران رسید.

آقای حاتم زاده در این مراسم گفت: در راستای دانش افزایی، آموزش و تربیت منابع انسانی متخصص و مهارت آموخته در حوزه سنگ آهن و صنایع وابسته و با هم افزایی و بهره مندی از توان علمی و اجرایی دو دستگاه می توان برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی عمومی و تخصصی مهارتی مورد احتیاج شاغلان در حوزه سنگ آهن و صنایع وابسته را انجام داد.

حاتم زاده ادامه داد: معادن، منابع بسیار خوبی برای رشد مالی کشور و پیشران در اقتصاد هستند و بهره وری بیش از 90 درصدی آن ها منوط به نیروی کار ماهر و پایش مستمر شاغلان در این بخش است.

وی تاکید نمود: با استفاده از مهارت آموزی، نقش حمایتی دولت، ظرفیت های بخش خصوصی و ایجاد مراکز جوار کارگاهی در منطقه ها دارای معدن به راحتی می توان فقرزدایی در این منطقه ها را محقق کرد.

حاتم زاده ادامه اعلام کرد: پایش مستمر آموزش های مهارتی محیط کسب و کار یکی از نکاتی است که هر دو دستگاه باید مبادرت ورزند.

در ادامه، مهرداد اکبریان، رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران، با اشاره به سابقه همکاری مثبت بین دو دستگاه گفت: انجمن سنگ آهن ایران اجرای دوره های آموزشی عمومی و تخصصی مهارتی مورد احتیاج شاغلان در حوزه سنگ آهن و صنایع وابسته و ارتقای سطح توانمندی شاغلین، صیانت از نیروی انسانی، ماندگاری شغلی و فراهم سازی زمینه اشتغال پایدار مطابق با استاندارد ها آموزش مهارت با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در برنامه خود دارد.

وی تاکید نمود: ارتقای صندلی شغلی کارکنان حوزه سنگ آهن و صنایع مرتبط در استان های دارای معدن یکی از مهم ترین اهدافی است که این انجمن با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دنبال می نماید.

مهم ترین اهداف این تفاهم نامه، ایجاد ظرفیت های مشترک آموزشی برای تربیت نیروی کار ماهر، استفاده از توانمندی و قابلیت های طرفین، به روزآوری و تجهیز کارگاه های آموزشی مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای و مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای سازمان، تبادل دانش فنی و افزایش توان علمی، فنی و تجربی مربیان، مدرسان، کارشناسان و متخصصان حوزه سنگ آهن است.

فراهم سازی زمینه های لازم برای صدور مجوز و در جهت توسعه کمی و کیفی مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی و زمینه های لازم برای مشارکت و بهره گیری بنگاه های مالی فعال در حوزه سنگ آهن از مهارت آموختگان سازمان آموزش فنی و حرفه ای در قالب طرح آموزش سفارش محور- اشتغال مهارت محور، همکاری و همیاری در جهت دهی طرح های پژوهشی و مطالعاتی اشتغال زایی و تسهیل ورود مهارت آموختگان به بازار کار در حوزه معادن سنگآهن و حمایت از ایجاد مراکز مهارت آموزی مبتنی بر فناوری های نوین و راهبردی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه از تاریخ امضا در صورت مطلوبیت عملکرد و تعاملات طرفین به مدت سه سال معتبر است و استمرار همکاری و ادامه فعالیت، بازنگری، تصحیح یا اعمال تغییرات در مفاد آن بسته به موافقت طرفین خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "منطقه ها جغرافیایی دارای معدن سنگ آهن زیرپوشش مهارت آموزی قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ها جغرافیایی دارای معدن سنگ آهن زیرپوشش مهارت آموزی قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید