مقایسه مزدا CX، 30 با مرسدس بنز GLA

به گزارش وبلاگ فوتبال، مزدا CX-30 و مرسدس بنز GLA از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن ها پرداخته ایم.

مقایسه مزدا CX، 30 با مرسدس بنز GLA

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی وبلاگ فوتبال، این روز ها رقابت زیادی میان شاسی بلندها وجود دارد که دو مورد از محبوب ترین مدل ها شامل مزدا CX-30 و مرسدس بنز GLA است. این 2 خودرو طرافداران زیادی دارند و می توان گفت از نظر سگمنت و پلتفرم شبیه به هم هستند و قرار است در این گزارش تفاوت های آنها را بررسی کنیم.

هرچند طراحی این دو کراس اوور بسیار فرق دارد و تجهیزات متفاوتی هم دارند، اما در برخی تجهیزات شبیه به هم هستند. اگر بخواهیم از مزدا بگوییم می توان گفت با قیمتی که ارائه می دهد فضای داخلی باکلاسی دارد اما در مقابل فاقد قدرت لازم برای به رخ کشیدن قدرت است.

در مقابل مرسدس بنز GLA کلاس به عنوان نوترین نسخه از خودروهای این کارخانه خودروسازی است که نسبت به نسل قبل تفاوت چشمگیری داشته و مزدا را به خوبی به چالش می کشد.

CX-30: اگر بخواهیم از کابین مزدا بگوییم، می توان گفت آرامش را در آن می توان حفظ کرد. مزدا با آخرین دکوراسیون داخلی خود بسیار مینیاقتصادیستی عمل کرده است، اکنون دارای یک صفحه نمایش به بزرگی یک تبلت است و تمام امکانات روی آن طراحی شده است. در داخل کابین هیچ صدای باد و خیابان شنیده نمی شود مگر اینه بخواهید با سرعت تمام در جاده برانید و 250 اسب بخار به صدا در آید.

طراحی داشبورد CX-30 تقریباً ارگانیک است. روکش چرمی مشکی و قهوه ای بسیار جلب توجه می کند و یک ظاهری زیبا به فضای داخلی داده است. با حرکت چشم به سمت پایین شاهد یک کنسول مرکزی هستیم که بسیار با کیفیت کار شده است، همچنین دارای برخی کنترل ها برای دسترسی راحت تر است.

همچنین دارای یک فضای کافی برای پا و یک صندلی راحت است و قابلیت تنظیم دارد؛ متأسفانه سرنشینان جلو فقط به یک کنترل دستی دسترسی دارند.

با نگاه به جا های دیگر، می توان این کیفیت خوب مواد را مشاهده کرد. قسمت هایی از داشبورد که با صفحه نمایش یا تزئیناتی مانند الیاف کربن پوشانده نشده اند، با پلاستیک و بافتی استاندارد پوشیده شده اند.

GLA: در حالی که مزدا دارای امکانات مینیاقتصادیسمی است، بنز یک فضا همراه با نوترین تکنولوژی های آینده و استیپانک را دارد. مرسدس بنز GLA مدل 2021 به لطف کابین با کیفیت تر، تجهیزات نو و طراحی ظاهری مدرن در مقایسه با مدل 2020 خود بسیار بهتر شده است. طراحی پانل در ها دارای خطوط مستقیم است و به GLA بیشتر احساس آفرودر سنتی می دهد.

یکی از بیشترین شکایات مشتریان در مورد نسل قبلی مرسدس بنز GLA مربوط به کابین آن بود. در باز طراحی سال 2021 مرسدس بنز این مشکل را به طور کامل برطرف کرده است.

CX-30: مزدا یک صفحه 8.8 اینچی بالای داشبورد دارد که لمسی نیست؛ رانندگان برای کار با آن باید با یک صفحه چرخشی روی کنسول وسط تعامل داشته باشند که این وسیله باعث ایجاد سرگرمی می شود. کل صفحه نمایش فقط برای برخی اطلاعات در یک زمان استفاده می شود.

CX-30: در زیر کاپوت CX-30 توربو، 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ واقع شده است که قدرت 227 اسب بخاری و 310 پوند فوت گشتاوری را تولید می کند. که این اعداد قابلیت افزایش تا 250 اسب بخار و 320 پوند فوت گشتاور را دارد. مدل های پایین تر CX-30 می توانند به صورت درایو جلو باشند، اما این موتور گشتاور مجهز به AWD است.

این خودرو با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک ارائه می شود که سرعت تعویض نسبت به مرسدس بسیار کندتر، اگرچه روان است. مزدا با دلیل داشتن توربو یک تعادل سواری و هندلینگ عالی پیدا کرده است.

GLA: GLA با وجود داشتن موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ قدرت 221 اسب بخار و گشتاور 258 پوند فوت دارد که همگی از طریق گیربکس هشت سرعته دوکلاچه منتقل می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مقایسه مزدا CX، 30 با مرسدس بنز GLA" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مزدا CX، 30 با مرسدس بنز GLA"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید