طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی در خراسان جنوبی اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ فوتبال، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی به زودی در استان اجرا می گردد، اظهار کرد: افراد تحت پوشش این صندوق از خدمات پزشک خانواده برخوردار می شوند.

طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی در خراسان جنوبی اجرایی می گردد

علی اربابی، امروز دوشنبه 3 آبان در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت، با بیان اینکه خدمات درمانی در بیمارستان های استان به صورت الکترونیک انجام می گردد، گفت: هفته جاری بدهی بیمه سلامت در زمینه اسناد بستری بخش دولتی و دانشگاهی استان تا خاتمه تیرم ماه به طور کامل و علی الحساب مرداد پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بدهی بیمارستان های غیردولتی استان تا پنج ماه نخست امسال پرداخت شده است، اضافه نمود: سازمان بیمه سلامت در پرداخت هزینه ها به روز است که حاصل رعایت پروتکل ها و برنامه ریزی لازم برای اجرای دستورالعمل های نسخ و خدمات الکترونیکی بوده است.

اربابی اعلام کرد: براساس قانون، سازمان بیمه سلامت مکلف است به تمامی افرادی که به صورت رایگان زیر پوشش بیمه پایه سلامت قرار گرفتند، خدمات خود را به وسیله نظام ارجاع، ارائه دهد.

به گزارش وبلاگ فوتبال، وی توضیح داد: طرح نظام ارجاع پزشک خانواده برای بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی مقرر بود از ابتدای مهر ماه شروع گردد که به علت تکمیل نشدن کادر پزشکی شهرستان بیرجند مقداری با تاخیر اجرا خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح نظام ارجاع در اولین گام در شهرهای طبس، فردوس، قاین و بیرجند اجرا می گردد و 50 هزار نفر مشمول این طرح می شوند، اضافه نمود: تا به امروز پزشکان سه شهر قاین، فردوس و طبس تعیین شده و لیست بیمه شدگان در اختیار آنان قرار گرفته است که در این طرح بیمه شدگان می توانند برابر قانون در طول سال 2 بار پزشک خود را عوض نمایند.

اربابی توضیح داد: افراد زیر پوشش صندوق بیمه همگانی در گذشته تنها می توانستند از خدمات بخش دولتی استفاده نمایند ولی بعد از اجرای طرح نظام ارجاع مقدار دسترسی آنان به خدمات درمانی افزایش می یابد.

وی اضافه نمود: در مجموع تا خاتمه شهریور امسال 484 هزار نفر در استان خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که 63 درصد جمعیت استان را شامل می گردد و از مجموع این افراد 75 درصد عضو صندوق بیمه روستاییان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از همپوشانی بیمه ها گفت و یادآور شد: از ابتدای امسال تا به امروز به وسیله مراجعه افراد دارای چند بیمه به مراکز بهداشتی و درمانی بیمه 12 هزار نفر در استان برطرف هم پوشانی شد.

وی با بیان اینکه مدیریت هزینه ها در سازمان بیمه سلامت به معنای کاهش خدمات نیست گفت: با کاهش هزینه ها نه تنها کاهش ارائه خدمات نداشته ایم که بعضی خدمات از جمله شنوایی سنجی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، بیماری های ناعلاج، دندانپزشکی و کاردرمانی نیز اضافه نموده شده است و مردم خدمات واقعی تر دریافت می نمایند.

اربابی اضافه نمود: در زمینه کرونا هزینه انجام آزمایش پی سی آر در بخش دولتی 100 درصد رایگان و هزینه بستری بیمار کرونایی نیز 90 درصد پرداخت می گردد و بیمه سلامت بیش از 97 درصد پوشش خدمات درمانی در بخش بستری و سرپایی را پوشش می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده بیمارستان های استان دولتی است و همه خدمات در این بیمارستان ها ارائه می گردد افراد زیر پوشش بیمه سلامت به راحتی از خدمات درمانی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به کاهش هزینه های مازاد در سازمان بیمه سلامت گفت: با الکترونیکی شدن بیشتر خدمات این سازمان بخش زیادی از هزینه ها کاهش یافته است.

اربابی اعلام کرد: الکترونیکی شدن خدمات درخصوص رفتار بیمه شدگان، پزشکان، داروخانه، پاراکلینیک و سایر بخش ها به ما یاری می نماید با اصلاح موارد بهره وری را افزایش دهیم و روز به روز هزینه های اضافی را حذف کنیم.

وی یادآور شد: امسال 550 هزار نسخه الکترونیکی در این استان صادر شده که 24 میلیارد تومان در بخش داروخانه، پاراکلینیک، درمان دولتی و سایر بخش ها هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی در خراسان جنوبی اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی در خراسان جنوبی اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید