زنان خراسان جنوبی پیشرو در توسعه مشاغل خانگی

به گزارش وبلاگ فوتبال، 90 درصد مجوز های مشاغل خانگی صادر شده در خراسان جنوبی مربوط به زنان خانه دار است.

زنان خراسان جنوبی پیشرو در توسعه مشاغل خانگی

به گزارش گروه استان های وبلاگ فوتبال از بیرجند، فولادی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند با اشاره به حمایت مشاغل خانگی به وسیله دستگاه های مربوطه از جمله اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند برای اخذ تسهیلات در راستای فراوری و رونق صنایع دستی در چارچوب ضوابط، گفت: از ابتدای سال 90 تا به امروز بیش از هزار و 100 مجوز مشاغل خانگی به صورت مستقل و پشتیبان صادر شده که از این تعداد 90 درصد مجوز های صادر شده مربوط به زنان خانه دار است.

وی از بازدید طرح های مشاغل خانگی با هدف نظارت و برنامه ریزی جدی در رونق مالی و کسب عایدی اطلاع داد.

به گفته فولادی از ابتدای سال تا به امروز بیش از 50 بازدید از مشاغل خانگی به وسیله کارشناسان حوزه صنایع دستی، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند اضافه کرد: مشاغل خانگی از جمله فعالیت هایی است که به وسیله شخص یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار شکل گرفته و منجر به فراوری کالای قابل عرضه به بازار می گردد.

فولادی گفت: مشاغل خانگی با هدف مردمی کردن فراوری و اقتصاد، صندلی مهمی در تحقق اهداف مالی دارد.

به گفته وی هدف از این بازدید ها پس از دریافت وام به وسیله متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی، آنالیز دقیق و سنجش نتایج این طرح ها است و این بازدید ها می تواند برای نظارت بر چگونگی مصرف تسهیلات دریافت شده و ایجاد اشتغال مؤثر باشد و از هدر رفت منابع بانکی پیشگیری کند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند تاکید نمود: نظارت های دوره ای باید بطور جدی انجام گردد تا مطمئن شویم تسهیلات دریافت شده به وسیله متقاضیان واجد شرایط در راستای ایجاد اشتغال پایدار هزینه شده است.

به گفته وی تمام متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی اعم از مستقل و پشتیبان برای انجام فعالیت در حوزه مشاغل خانگی احتیاج به دریافت مجوز دارند.

انتهای پیغام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زنان خراسان جنوبی پیشرو در توسعه مشاغل خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان خراسان جنوبی پیشرو در توسعه مشاغل خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید