طالبان شروع مذاکرات صلح را به آزادی تمام زندانیانش منوط کرد

به گزارش وبلاگ فوتبال، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر شروع گفت وگوهای صلح با حکومت افغانستان را به آزادی تمام زندانیان این گروه به ویژه تا روز عید قربان مشروط دانست.

طالبان شروع مذاکرات صلح را به آزادی تمام زندانیانش منوط کرد

به نقل از خبرگزاری آریانا افغانستان، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که آمادگی گروه طالبان برای شروع گفت وگوهای صلح با حکومت افغانستان مشروط به آزادی زندانیان این گروه می باشد.

سهیل شاهین در پیغام توییتری خود نوشته است: امارت اسلامی آماده است تا روز عید قربان زندانیان باقی مانده طرف مقابل را به شرط آزادی باقی زندانیان ما آزاد کند.

وی می افزاید: بعد از تکمیل آزادی زندانیان، امارت اسلامی آماده است پس از ایام عید مذاکرات بین الافغانی را شروع کند.

بر اساس این گزارش، دولت افغانستان با هدف اعتماد سازی برای شروع مذاکرات صلح با گروه طالبان تا به امروز 4 هزار و 400 زندانی آنان را آزاد نموده است. اما طالبان بر آزادی 600 زندانی دیگر خود تاکید دارد که دولت افغانستان اعلام نموده آنان در جنایت ها و حملات تروریستی خونین دست داشته اند و حکومت نمی تواند آنها را رها کند.

در همین حال، شبکه خبری الجزیره قطر شنبه شب خاطرنشان کرد که گروه طالبان و دولت افغانستان در چارچوب توافق دوحه، 870 تن از زندانیان دربند را آزاد نموده اند.

براساس گزارش الجزیره، با آزادی این 50 تن از اعضای طالبان، مجموع افرادی که توسط دولت افغانستان از زندان آزاد شده اند به 4 هزار و 490 نفر رسیده است.

توافق نامه آمریکا و طالبان پس از 11 دور مذاکرات رسمی 10 اسفند ماه 98 توسط زلمی خلیلزاد و عبدالغنی برادر بصورت رسمی امضا شد.

این توافقنامه با حضور نمایندگان 35 کشور و سازمان های بین المللی امضا شد و رهایی زندانیان طالبان پیش از شروع گفت وگوی بین افغانی یکی از این توافقات بود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "طالبان شروع مذاکرات صلح را به آزادی تمام زندانیانش منوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان شروع مذاکرات صلح را به آزادی تمام زندانیانش منوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید