خبرنگاران ماموریت سخت آزمون و طارمی برای جهانبخش شدن؛ خیلی دور خیلی نزدیک

به گزارش وبلاگ فوتبال، تهران- خبرنگاران- سردار آزمون و مهدی طارمی در آستانه انتها لیگ های روسیه و پرتغال با صدر جدول گلزنان تنها یک گل فاصله دارند؛ آنها برای تبدیل شدن به دومین آقای گل ایرانی بعد از جهانبخش ماموریت دشواری پیش روی دارند.

خبرنگاران ماموریت سخت آزمون و طارمی برای جهانبخش شدن؛ خیلی دور خیلی نزدیک

مهدی طارمی و سردار آزمون در آخرین بازی خود با لباس تیم های ریوآوه و زنیت در لیگ های پرتغال و روسیه 2 گل به ثمر رساندند تا در آستانه خاتمه لیگ هایشان بار دیگر به کسب عنوان آقای گلی نزدیک شوند. البته که هر 2 نفر همچنان کار سختی برای رسیدن به آقای گلی دارند اما به هر حال امیدوار هستند با عملی کردن این اتفاق، پس از علیرضا جهانبخش به دومین بازیکنی ایرانی تبدیل شوند که در یک لیگ اروپایی آقای گل می شوند.

زنیت فعلا درگیر بازی امشب(یکشنبه) برابر اسپارتاک مسکو در نیمه نهایی جام حذفی فوتبال روسیه است اما این تیم باید در هفته خاتمهی لیگ روسیه سه روز دیگر به مصاف روستوف برود. همان تیمی که سردار در آن خاطرات شیرینی را در ذهن مخاطبان حک کرده است. آزمون با پاس گل دقیقه نودی در بازی قبل، آرتم زیوبای 31 ساله را به صدر جدول گلزنان فرستاد. زیوبا 17 گله است و آزمون با 16 گل در تعقیب او. رقابت البته به همین 2 نفر ختم نمی شود. اِوگنی لوتسنکوی 33 ساله از تیم آرسنال تولا با 15 گل همچنان روی کاغذ برای آقای گلی فرصت دارد. این بازیکن در چند هفته اخیر نمایش خوبی داشته و تیمش در هفته خاتمهی باید به مصاف میزبانش، یوفا برود. در ضمنً باید به این نکته هم توجه داشت که زیوبا با 12 پاس گل بهترین پاسور لیگ روسیه در این فصل هم بوده و اگر در صدر جدول سردار با او مساوی شود بازهم جایزه از آن بازیکن تنومند تیم ملی روسیه خواهد شد.

در پرتغال ماجرای طارمی پیچیده تر است. در حال حاضر سه بازیکن با 17 گل در صدر جدول گلزنان، بالای سر طارمی 16 گله قرار دارند. پیتزی و وینیسیوس از بنفیکا و پائولینیو از اسپورتینگ براگا. این سه بازیکن برخلاف طارمی به جای یک بازی، 2 بازی پیش رویشان واقع شده است. بنفیکا باید ابتدا به مصاف آوس سقوط کرده برود و در گام آخر رو در روی اسپورتینگ لیسبون قرار بگیرد و براگا ابتدا به مصاف توندلا می رود و در دیدار خاتمهی در برابر پورتوی از پیش قهرمان قرار خواهد گرفت. فرایند گلزنی پائولینیو و حتی پیتزی در هفته های اخیر مانند طارمی خوب بوده اما وینیسیوس هفته هاست که روی عدد 17 گل باقی مانده است. حالا طارمی باید در هفته آخر مقابل بوآویشتا بدرخشد و حداقل 2 گل به ثمر برساند. او ماموریت دشواری برای عبور از سه بازیکن بالای سر خود دارد. این نکته را هم نباید فراموش کرد که پیتزی با 12 پاس گل در لیگ پرتغال نفر اول است و مساوی شدن تعداد گل ها منجر به اقای گلی او می شود.

حال باید دید فوتبال ایران در خاتمه این فصل می تواند آقای گل در لیگ های خارجی داشته باشد یا خیر. در فصل 2017-2018 علیرضا جهانبخش در اردیویژه هلند پیروز به اقای گلی شد. اتفاقی تاریخی که فعلا در فوتبال ما سابقه دیگری نداشته است. حالا طارمی و سردار به دنبال این هستند تا همسایه بازیکنی کنونی برایتون انگلیس شوند. آن هم در آخرین روزهایی که برای تیم های فعلی شان توپ می زنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ماموریت سخت آزمون و طارمی برای جهانبخش شدن؛ خیلی دور خیلی نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ماموریت سخت آزمون و طارمی برای جهانبخش شدن؛ خیلی دور خیلی نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید