خبرنگاران سوخت صنایع عظیم شهرستان ری پایش می گردد

به گزارش وبلاگ فوتبال، شهرری ـ خبرنگاران ـ رییس اداره محیط زیست شهرستان ری با اشاره شروع فصل سرد سال و بروز آلودگی هوا، گفت: سوخت صنایع عظیم شهرستان ری پایش می گردد.

خبرنگاران سوخت صنایع عظیم شهرستان ری پایش می گردد

زهره عبادتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ فوتبال گفت: با توجه به شروع فصل سرد و افزایش مصرف گاز توسط بخش خانگی احتمال استفاده از سوخت های فسیلی در صنایع بالا می رود از همین جهت سوخت صنایع عظیم مقیاس شهرستان ری پایش می گردد.

وی با اشاره به اینکه صنایع نفتی جنوب تهران و کارخانه سیمان تهران جزو واحدهای آلاینده هوا محسوب می گردد، اظهار داشت: هرگونه تغییر در نوع سوخت این واحدها توسط بازرسان اداره محیط زیست شهرستان ری پایش می گردد.

عبادتی گفت: علاوه بر نوع سوخت واحدهای صنعتی میزان آلایندگی خروجی دودکش ها، فاضلاب خروجی واحدهای صنعتی و نحوه مدیریت پسماند کارخانجات نیز با دقت بالایی پایش می شوند.

این مسئول یادآور شد: واحدهایی که الزامات زیست محیطی را رعایت نمی کنند در وهله اول اخطاریه زیست محیطی دریافت نموده و در صورت عدم اقدام موقر پلمپ شده یا تحت پیگیری حقوقی به وسیله مراجع قضایی قرار می گیرند.

عبادتی با اشاره به اینکه نوع سوخت واحدهای فراوریی تاثیر بسزایی در میزان آلایندگیشان دارد، اضافه نمود: سال جاری با هماهنگی های انجام شده با فرمانداری شهرستان ری توافق شده که اداره گاز سوخت مورد احتیاج واحدهای عظیم مقیاس را در روزهای سرد سال تامین کنند.

وی اضافه نمود: واحدهای صنعتی عظیم مقیاس مانند کارخانه سیمان حتی در صورت تامین نشدن گاز نیز نباید از سوخت گازوییل یا مازوت استفاده کنند چرا که اینگونه سوخت های موجب آلودگی شدید هوا بخصوص در فصول سرد سال که با پدیده وارونگی هوا روبرو هستیم می گردد.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرستان ری از لحاظ جغرافیایی در جنوب کلان شهر تهران قرار گرفته و تحت تاثیر بسیاری از عوامل آلاینده است، ادامه داد: متاسفانه این شهرستان به دلیل قرار دریافت در فاصله کمی از تهران محل استقرار بسیاری واحد های آلاینده غیرمجاز بوده که محیط زیست شهرستان را در بخش آب، خاک و هوا تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش وبلاگ فوتبال، شهرستان ری با برخورداری از 56 اتحادیه توزیعی، فراوریی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، خاوران، 15 لکه صنعتی، کارخانه سیمان، پالایشگاه نفت تهران و کارگاه های فراوریی و خدماتی از جمله سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و فراوری در پهنه جنوب تهران مطرح است که گاهی این واحد های صنعتی مسائل زیست محیطی عدیده ای در حوزه های آلودگی هوا، آب و خاک برای مردم این شهرستان ایجاد می کنند.

شهرستان ری با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سوخت صنایع عظیم شهرستان ری پایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سوخت صنایع عظیم شهرستان ری پایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید