توافق کشورهای همسود در زمینه مبارزه با تهدیدات معاصر در فضای مجازی

به گزارش وبلاگ فوتبال، نمایندگان دیپلماتیک کشورهای همسود در زمینه تشدید همکاری در زمینه مبارزه با تهدیدات معاصر در شبکه های اجتماعی به توافق رسیدند.

توافق کشورهای همسود در زمینه مبارزه با تهدیدات معاصر در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار وبلاگ فوتبال در دوشنبه، رایزنی های وزارتخانه های خارجه کشورهای همسود با موضوع همکاری در حوزه رسانه و اطلاع رسانی در تاریخ 17 تا 18 ماه اکتبر به میزبانی تاجیکستان برگزار گردید.

بنابر گزارش پایگاه اطلاعاتی وزارت امور خارجه تاجیکستان، رایزنی های مذکور تحت ریاست این کشور در شهر دوشنبه صورت گرفت.

شرکت کنندگان این رایزنی در زمینه سیاست خارجه، افکار عمومی و رسانه ها بحث و گفتگو کردند.

طرفین همچنین در خصوص فعالیت خدمات اطلاعاتی وزارتخانه های امور خارجه در زمینه سازماندهی رویدادهای رسانه ای و هماهنگی فعالیت ها در این زمینه بحث و گفتگو کردند.

شرکت کنندگان طی این نشست در خصوص فعال سازی همکاری نهادهای دیپلماتیک کشورهای عضو در زمینه مبارزه با تهدیدات معاصر در شبکه های اجتماعی به توافق رسیدند.

در چارچوب رایزنی های مذکور همچنین رایزنی های وزارتخانه های امور خارجه کشورهای تاجیکستان و روسیه در زمینه پوشش اطلاعاتی سیاست خارجی و کار با رسانه ها در سطح روسای دپارتمان های ذیربط انجام گرفت.

سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت و اولین نشست این سازمان آگوست سال 1993 میلادی برگزار گردیده است.

بیانیه تأسیس این سازمان 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در آلماتی منتشر و توسط سران کشورهای شرکت کننده در نشست از جمله آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

گرجستان 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) به دنبال موافقت رؤسای جمهور کشورهای عضو با درخواست عضویت این کشور در این سازمان به عضویت سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع درآمد.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "توافق کشورهای همسود در زمینه مبارزه با تهدیدات معاصر در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق کشورهای همسود در زمینه مبارزه با تهدیدات معاصر در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید