سفیر آمریکا بار دیگر شرکت های آلمانی همکار در نورد استریم را تهدید کرد

به گزارش وبلاگ فوتبال، سفیر آمریکا در برلین شرکت های آلمانی حاضر در پروژه نورد استریم-2 را مجددا به اعمال تحریم تهدید کرد.

سفیر آمریکا بار دیگر شرکت های آلمانی همکار در نورد استریم را تهدید کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فوتبال، سفیر آمریکا در آلمان مجددا از تهدید به تحریم علیه شرکت های آلمانی حاضر در پروژه ساخت خط لوله گازی نورد استریم-2 در دریای بالتیک استفاده کرد.

به نوشته شماره شنبه وبگاه فوکوس ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان گفت: از نقطه نظر آمریکا، این خط لوله نه تنها گاز، بلکه خطر افزایش تحریم ها را نیز فراهم می نماید.

وی هشدار داد که کشورهای اروپایی به خاطر این خط لوله ،به روسیه وابسته خواهند شد.

در میان شرکت های آلمانی که در پروژه نورد استریم-2 شرکت دارند، شرکت های یونیپر انرژی و وینترسال دی به چشم می خوردند.

بر اساس این گزارش، نورد استریم- 2 سرمایه گذاری مشترک بین شرکت گازپروم روسیه و شرکت های فرانسوی، اتریشی، هلندی، انگلیسی و آلمانی است که با عبور از دریای بالتیک و دور زدن اوکراین، گاز روسیه را به اروپا منتقل می نماید.

به نوشته فوکوس، این اولین بار نیست که گرنل در برلین مواضع واشنگتن نسبت به پروژه خط لوله نورد استریم -2 را به طور آشکار نشان داده است. وی در ژانویه (دی) با ارسال نامه ای به تعدادی از شرکت های آلمانی خطرات قابل توجه اعمال تحریم ها در ارتباط با اجرای این پروژه را به آن ها گوشزد کرد. بعد از این ماجرا روزنامه هندزبلات نوشت که وزارت خارجه آلمان این نامه را تحریک نماینده در نظرگرفت.

بر اساس این گزارش، این خط لوله باید تا سرانجام امسال میلادی آماده گردد و حقوقدانان بر این باورند که اجرای این خط لوله لازم است زیرا فراوری گاز طبیعی در اروپا تا سال 2035 به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت، اما تقاضا تقریبا ثابت می ماند.

منتقدان، با این حال اشاره می نمایند که خط لوله نورد استریم-2 بازار داخلی اتحادیه اروپا را تهدید می نماید. چندین کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا مخالف اجرای این پروژه هستند. از نورد استریم-2 به عنوان جنجالی ترین خط لوله دنیا نام برده می گردد.

صدر اعظم آلمان در جریان سفر سال گذشته خود به گرجستان گفت که ساخت این خط لوله گازی باعث وابستگی برلین به روسیه نمی گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "سفیر آمریکا بار دیگر شرکت های آلمانی همکار در نورد استریم را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا بار دیگر شرکت های آلمانی همکار در نورد استریم را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید