افزایش آمار طلاق در خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ فوتبال، مدیر کل ثبت اسناد و املاک گفت: نرخ ازدواج 8.20 درصد کاهش و نرخ طلاق 7.16 درصد از ابتدای فروردین تا شهریور سال جاری در خراسان رضوی افزایش داشته است.

افزایش آمار طلاق در خراسان رضوی

محمد حسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک در گفت و گو با خبرنگار از ،گفت: 26 هزار و 632 واقعه ازدواج با کاهش 8.20 و نیز ثبت 9 هزار و 14 واقعه طلاق با رشد 7.16 درصد از ابتدای فروردین تا شهریور سال جاری در خراسان رضوی اجرا شده است.

او توضیح داد: نیمه اول سال 97 تعداد وقایع ازدواج استان 3 هزار و 378 بیشتر و طلاق نیز 602 واقعه کمتر از مشابه سال جاری بوده است و چنانچه چاره اندیشی برای پیشگیری از افزایش سرعت طلاق و تسریع و ایجاد شرایط ازدواج آسان نگردد, در آینده ای نزدیک آمار این دو واقعه به هم نزدیک و نزدیکتر می شوند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گفت: 9.1 درصد وقایع ازدواج و 9.8 درصد از کل طلاق های ثبت شده در کشور متعلق به خراسان رضوی است و در ده سال اخیر به طور میانگین ازدواج 3 درصد و طلاق بیش از 5 درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: بیشترین وقایع ازدواج و طلاق در کشور بعد از تهران به نام خراسان رضوی ثبت شده و رتبه اول در رشد ازدواج در شش ماهه اول سال جاری برای سیستان و بلوچستان با افزایش 5 درصد و رشد طلاق نیز در مازندران با افزایش 17.5 درصد رقم خورده است.

بهادر با بیان اینکه روزانه بطور متوسط در استان 143 واقعه ازدواج و 48 طلاق در 230 دفتر ازدواج و 105 دفتر طلاق ثبت می گردد اضافه نمود: در این دوره بیشترین رشد در ازدواج مربوط به جوین و در طلاق نیز کمترین در فیروزه ثبت شده است.

/م.پ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش آمار طلاق در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آمار طلاق در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید