آژانسی که با داستان تبلیغ می نماید

به گزارش وبلاگ فوتبال، آژانس بازاریابی ACNE مجموعه ای خلاق است که وجه تمایز خود را داستانگویی قرار داده است.به زعم این گروه، داستانگویی می تواند یک راه حل مؤثر در برندسازی، خصوصا در عصر دیجیتال باشد.

آژانسی که با داستان تبلیغ می نماید

آژانس بازاریابی ACNE که در سال 1996 و در استکهلم سوئد راه اندازی شده است، با استفاده از روینمودهای خلاقانه و در عین حال مدرن بازاریابی، توسعه زیادی پیدا نموده و در کشورهای ژاپن، فرانسه، آلمان و انگلیس دفاتر خود را تأسیس نموده است و حدود 51200 کارمند دارد.

شبکه گسترده بازاریابی این آژانس، نشان دهنده روینمودهای دقیقی است که در روند رشد آن تأثیرگذار هستند. در ادامه به بعضی از آنها اشاره می گردد.

تمرکز بر رویکرد روایتی

آژانس بازاریابی ACNE مجموعه ای خلاق است که وجه تمایز خود را داستانگویی قرار داده است.به زعم این گروه، داستانگویی می تواند یک راه حل مؤثر در برندسازی، خصوصا در عصر دیجیتال باشد.

روایتی که بتواند مخاطبان را با یک نام تجاری همراه کند، از دو جهت باید تقویت گردد؛ یکی عنصر خلاقیت و دیگری خدمات و محصولات یک برند.

حتما بخوانید:

از برندسازی تا پلتفرم با آژانس Ruckus

18 اردیبهشت 98 821

به این معنا که برای ساختن داستانی که در نهایت پیروز به جلب نظر مخاطبان و توجه آنها به محصولات و خدمات یک نام تجاری گردد، قطعا باید روندی خلاقانه رعایت گردد تا بتواند به صورت غیرمستقیم و ناخودآگاه محصولات یک برند را در ذهن مخاطبان برجسته کند.

اگرچه ارائه یک داستان در رابطه با برندهایی که مشتری این آژانس می شوند، در رأس اهداف آن واقع شده است، اما برای رسیدن به چنین روایتی، از ابزارهای متفاوتی استفاده نموده و در نهایت نیز داستان خود را در قالب های متنوعی ارائه می دهد.

بر این اساس، منظور از داستان، یک روایت متنی نیست که شروع و انجام مشخصی داشته باشد، بلکه مجموعه ای از ابزارهای مختلف متنی، تصویری، عکس و فیلم در کنار هم قرار گرفته و به شکل گیری داستانی یاری خواهند کرد که در نهایت یک تأثیر مثبت بر ذهن مخاطب داشته و باعث ایجاد یک رابطه تعاملی می گردد.

ارتباطات و محتوا؛ دو بال برندسازی

استراتژی فراوری محتوا برای آژانس ACNE چیزی جدا از استراتژی ارتباطات نیست، فراوری محتوا هر اندازه هم که در فرایند برندسازی و فروش بیشتر و بهینه تر محصولات یک نام تجاری تأثیرگذار باشد، تنها هنگامی می تواند به معنای واقعی مؤثر باشد که با فرایند ارتباط همراه گردد. در واقع دو عنصر محتوا و ارتباط، بال های پرواز برندسازی هستند و یکی بدون دیگری کارایی ندارد.

استراتژی ارتباطات مربوط به راه حلهایی است که یک نام تجاری جهت برقراری رابطه با مخاطبان خود شکل می دهد و تا زمانی که چنین ارتباطی شکل نگیرد، اطلاعاتی راجع به جامعه مصرف کنندگان خود نخواهد داشت.

پیشرفت تکنولوژی دیجیتال در دهه های اخیر، امکان برقراری ارتباط با مخاطبان را بسیار آسان تر نموده است و بر این اساس، گروه بازاریابی ACNE با توجه به جنس هر کسب وکار و مخاطبان احتمالی آن، رسانه های ارتباطی مناسب را انتخاب نموده و سعی در ایجاد یک رابطه مؤثر و تعاملی با آنها دارد.

این گروه بازاریابی، بعد از برقراری چنین ارتباطی و جمع آوری داده های ضروری مانند سن، جنس، علایق، مشخصات جغرافیایی و… مخاطبان، به تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده پرداخته و در نهایت فراوری محتوا رقم خواهد خورد.

حتما بخوانید:

Edelman؛ یک آژانس بازاریابی جامع الاطراف

18 دی 97 343

طبیعتا محتوایی که فراوری می گردد نیز تناسب بیشتری با مخاطبان خود داشته و در نتیجه درجه تأثیرگذاری آن بالاتر خواهد رفت.

توسعه خلاق مفاهیم

روند خلاقانه ای که این گروه تبلیغاتی در پیش گرفته است، در درجه اول مربوط به مفاهیم می گردد، به این معنا که در رابطه با هر کمپین یا طرح تبلیغاتی، اساسی ترین و تأثیرگذارترین مفهوم را انتخاب نموده و به توسعه آن می پردازد.

البته گفتنی است که انتخاب چنین مفهومی به تجزیه وتحلیل های پیشین این آژانس درباره یک برند بستگی دارد، به این معنا که مفاهیمی باید جهت توسعه انتخاب شوند که برای مخاطبان معنی دار بوده و بتوان به وسیله توسعه آنها، یک فرایند خلاقانه بازاریابی را رقم زد.

در گام بعدی، یعنی پس از شناخت مفهوم اصلی در یک طرح تبلیغاتی، نوبت به توسعه خلاقانه آن می رسد که در این مرحله نیز آژانس ACNE ابزارهای متنوعی را در دسترس دارد.

تصاویر و عکس هایی که با توجه به مفاهیم مورد نظر انتخاب شده و قطعا از یک ایده خلاقانه نشأت گرفته اند، در کنار ریزه کاری های هنری که در آنها رعایت می گردد، همراه با یک محتوای متنی که توسط یک کپی رایتر خلاق نوشته شده است، موجب شکل گیری طرحی خلاق و تأثیرگذار خواهد شد.

محتوای روزمره و مستندسازی

یکی از نکات جالبی که در روند بازاریابی این آژانس وجود دارد، توجه به بدیهیات و مستنداتی است که در زندگی روزمره اکثر انسان ها وجود داشته و شاید نسبت به آنها بی تفاوت شده اند.

در این راه حل، یک نوع بازبینی صورت می گیرد و مستندات زندگی عادی در قالب یک محتوای جالب توجه ارائه می شوند. مخاطبان نسبت به مستندات، واکنش مثبت تری نشان می دهند و از این رو هنگامی که با یک تصویر، عکس، داستان متنی، انیمیشن یا ویدئویی روبه رو شوند که بخشی از یک رویداد مستند، عادی و روزمره زندگی را به گونه ای خلاقانه به تصویر می کشد، بیشتر به سوی آن جذب خواهند شد.

به تصویر کشیدن یک روال عادی از زندگی روزمره انسان ها که با استفاده از فناوری های دیجیتال، ابزارهای صوتی و تصویری، نقاشی و … تقویت شده است، نمونه ای از یک رویکرد خاص و جذاب در بازاریابی به شمار می رود که در روند فعالیت آژانس ACNE قرار داشته و در صورت لزوم نمود پیدا می نماید.

منبع: مجله شنبه

به "آژانسی که با داستان تبلیغ می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانسی که با داستان تبلیغ می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید