کدام استان ها برفی و بارانی می شوند؟

به گزارش وبلاگ فوتبال، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی تازه به کشور طی امروز پنج شنبه 21 بهمن اطلاع داد.

کدام استان ها برفی و بارانی می شوند؟

بر اساس نقشه های هواشناسی با ورود سامانه بارشی امروز در منطقه های از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز غربی و سواحل غربی دریای خزر بارندگی آغاز می گردد.

در استان های ساحلی دریای خزر بخش هایی از مرکز، شمال شرق، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی بارش رخ می دهد.

فعالیت این سامانه شنبه در غرب، جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی، نیمه شمالی استان های فارس، بوشهر و کرمان، بخش هایی از اصفهان یزد، خراسان رضوی و جنوبی خواهد بود.

روز یکشنبه در برخی از منطقه ها جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق و بعلاوه در سواحل دریای خزر بارندگی پیش بینی می گردد و دوشنبه نیز در منطقه های از شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر بارش پراکنده و در سایر منطقه ها کشور جوی پایدار پیش بینی می گردد.

طی این پنج روز، بارش در منطقه ها سردسیر و مرتفع ذکر شده به شکل برف بوده و با توجه به وزش باد، در منطقه ها مرتفع و کوهستان با کولاک همراه خواهد بود و بعلاوه در منطقه ها کوهستانی شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

دمای هوای پنج شنبه و آدینه در گیلان و آدینه در مازندران و گلستان بین 7 تا 12 درجه کاهش می یابد.

بعلاوه دمای هوای آدینه و شنبه در خراسان شمالی و رضوی بین 6 تا 10 درجه کاهش می یابد و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شرق جنوب شرق و جنوب کشور وزش باد شدید و در برخی اوقات با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دما تا 10 درجه پیش بینی می گردد.

امروز پنج شنبه تا روز شنبه شمال خلیج فارس مواج است و دریای عمان یکشنبه و دوشنبه و دریای خزر نیز پنج شنبه و آدینه و یکشنبه مواج است.

آسمان امروز تهران کمی ابری است و در هنگام شب گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می گردد و بیشترین دمای امروز 15 درجه و کمینه پنج درجه است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کدام استان ها برفی و بارانی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استان ها برفی و بارانی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید