مشاور حقوقی اف بی آی استعفا داد

به گزارش وبلاگ فوتبال، وکیل ارشد دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) که حدود 40 سال نزد وزارت دادگستری کشورش مشغول به کار بوده و سال گذشته میلادی به خاطر نقشش در پرونده تحقیقات مربوط به ارتباط ترامپ با روسیه مورد هجمه حامیان دونالد ترامپ نهاده شد، پایان اف.بی. آی را ترک می نماید.

مشاور حقوقی اف بی آی استعفا داد

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دانا بوئنته کسی است که در نخستین روزهای روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدتی به عنوان دادستان کل موقت کار نموده و تا همین اواخر نیز به عنوان مشاور حقوقی کل اف.بی.آی مشغول به خدمت بوده است. او در طول سابقه 38 ساله کار برای وزارت دادگستری آمریکا در سمت های گوناگون از جمله دادستان ایالت ویرجینیای آمریکا و رئیس موقت واحد امنیت ملی این وزارتخانه هم خدمت نموده است.

اف.بی.آی اعلام نموده که بوئنته روز آدینه طی اعلامیه ای تصمیمش را برای کناره گیری از این سازمان و بازنشسته شدن از تاریخ 30 ژوئن مطرح نموده است.

کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی در بیانیه ای با اعلام کناره گیری بوئنته از این سازمان اظهار کرد: دانا ضمناً کار برجسته و سابقه فراوانش به عنوان کارمند دولت، با از خودگذشتگی همیشه به دنبال اجرای عدالت به نمایندگی از شهروندان کشور ما بوده است.

بوئنته اوایل 2017 موقتا دادستان کل آمریکا شد. این اتفاق بعد از آن افتاد که سالی ییتس، کسی که دارنده این سمت از زمان دولت اوباما بود بعد از خودداری از تایید فرمان ممنوعیت مسافرتی اعلام شده از سوی دونالد ترامپ اخراج شد. بوئنته تا زمان روی کار آمدن جف سشنز دادستان کل موقت بوده است.

او زمانی به عنوان مقام ارشد وزارت دادگستری آمریکا با یکی از سه درخواست برای تمدید احکام محرمانه تجسس علیه کارتر پیج مشاور سابق کمپین انتخاباتی ترامپ موافقت نموده بود. گزارش ماه دسامبر بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا عنوان نموده که این درخواست های ثبت شده نزد دادگاه تجسس اطلاعات خارجی آمریکا دارای اشتباهات چشمگیر و حذف نهایی بوده اند که باعث نقض استدلال اف.بی.آی در مورد کار کردن پیج به عنوان مامور یک قدرت خارجی می شده اند هر چند که پیج هیچگاه با اعلام اتهام و تخلفی روبرو نشد.

این گزارش تصریح داشته که بوئنته و دیگر مقامات وزارت دادگستری آمریکا در زمانی که درخواست ها را مورد تایید قرار داده اند اطلاعات کامل و دقیق را از جانب اف.بی.آی دریافت نکردند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "مشاور حقوقی اف بی آی استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور حقوقی اف بی آی استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید