خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: پیامدهای کرونا تا چند دهه باقی خواهد ماند

به گزارش وبلاگ فوتبال، تهران-خبرنگاران- تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز آدینه گفت که پیامدهای ویروس کرونا تا چند دهه باقی خواهد ماند و اثرات آن احساس خواهد شد.

خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: پیامدهای کرونا تا چند دهه باقی خواهد ماند

به گزارش وبلاگ فوتبال از خبرگزاری رویترز، وی که در نشست کمیته اضطراری سازمان دنیای بهداشت در مقر این سازمان در ژنو سوئیس سخن می گفت، اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا از جمله فجایعی است که اثرات آن تا طولانی مدت در آینده ادامه خواهد یافت.

وی گفت: شیوع این بیماری، یک بحران بهداشتی است که هر قرن یک بار روی می دهد و پیامدهای آن تا چند دهه احساس خواهد شد.

کمیته اضطراری سازمان دنیای بهداشت برای چهارمین بار و از شروع شیوع ویروس کرونا و برای ارزیابی شرایط شیوع این بیماری تشکیل می گردد، ویروسی که شیوع آن به صورت نگران کننده ادامه دارد.

این کمیته متشکل از 20 عضو و مشاور است و می تواند ضمن حفظ شرایط فوق العاده در مورد این بیماری، توصیه های جدیدی را ارائه و توصیه های قبلی خود را در مورد این بیماری تصحیح کند.

بر اساس گزارش سازمان دنیای بهداشت، از میان 17 میلیون و 570 هزار و 374 نفر مبتلا به ویروس کرونا تا به امروز 11 میلیون و 155 نفر بهبود یافته و 678 هزار و 511 تن فوت نموده اند.

کشورهای آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو ، شیلی و اسپانیا بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در دنیا را دارند.

بیماری جدید کرونا موسوم به کووید-19 از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه 98) در استان هوبئی در چین و شهر ووهان این استان شیوع یافت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: پیامدهای کرونا تا چند دهه باقی خواهد ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: پیامدهای کرونا تا چند دهه باقی خواهد ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید