حمایت بایدن از کانال اقتصادی ایران

به گزارش وبلاگ فوتبال، خبرنگاران : همزمان با تداوم تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا علیه مردم ایران، جو بایدن در دیدار با وزیر امور خارجه سوئیس، مدعی حمایت از کانال اقتصادی یاری های بشردوستانه در قبال ایران شده است.

حمایت بایدن از کانال اقتصادی ایران

به گزارش به نقل از ایرنا، ایگناسیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس روز گذشته پس از دیدار وی و رئیس جمهوری سوئیس با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ژنو خاطر نشان کرد: ما باید مسئولیت چالش های جهانی را برعهده بگیریم.

وی در ادامه به فعالیت های میانجی میان ایران و آمریکا و بعلاوه اقدامات بشردوستانه در این راستا اشاره نمود و گفت: این مهم است که ما این جهت را ادامه دهیم.

وزیر خارجه سوئیس بدون اشاره به تداوم تحریم های ظالمانه و ضدبشری دولت آمریکا علیه مردم ایران که مانع از حتی ارسال دارو برای بیماران صعب العلاج در ایران شده است، گفت که جو بایدن از ایفای نقش سوئیس در مسائل ایران قدردانی کرد و گفت که واشنگتن آماده حمایت از کانال بشردوستانه در این راستا برای ارسال کالا به ایران است.

در این دیدار درحالی از کانال اقتصادی سوئیس برای تسهیل یاری های بشردوستانه صحبت شده است که دولت جو بایدن همچنان تحریم های ضدانسانی اتخاذ شده در دولت های سلف خود علیه ایران را حفظ نموده است.

بایدن در حالی مدعی حمایت از کانال بشردوستانه تحت مدیریت سوئیس در قبال ایران شده که آمریکا همچنان در جهت فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران گام برداشته و هنوز هیچ نشانه ای از کاهش فشار و تحریم های غیرقانونی که در دولت پیشین آمریکا اعمال شده، مشاهده نشده است.

ایران که برای بیش از یکسال با همه گیری کرونا روبرو بوده در عین حال با چالش کمبود دارو و تجهیزات پزشکی به علت تحریم های غیرانسانی واشنگتن روبرو شد اما کاخ سفید نسبت به لغو تحریم ها برای انتقال دارو به ایران بی توجه بوده است.

خبرگزاری فرانسه هم طی گزارشی اسم کرد: آمریکا وعده داده از مکاهمم سوئیس برای انتقال یاری های بشردوستانه به ایران حمایت بیشتری کند.

وزیر خارجه سوئیس هم در این رابطه گفت: این مکاهمم عمل می نماید اما به مقدار کافی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش خود توضیح داد: از زمان خروج آمریکاز ابر جام در دولت دونالد ترامپ و اعمتال تحریم های شدید علیه تهران، ایران با کمبود شدید دارو روبرو شد.

پس از روی کار آمدن جو بایدن در سمت ریاست جمهوری آمریکا، وی در راستای بازگشت مجدد کشورش به ابراز تمیال نموده و در این جهت مذاکرات وین میان ایران و اعضای توافق هسته ای ادامه داشته است.

منبع: اقتصادنیوز

به "حمایت بایدن از کانال اقتصادی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت بایدن از کانال اقتصادی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید