تعطیلی کرونایی در مغرب

به گزارش وبلاگ فوتبال، دولت مغرب برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با تعطیل کردن مدارس، دانشگاه ها، مسابقات ورزشی و تجمعات فرهنگی و هنری، تمام پروازهای این کشور را به مقصد 8 کشور دنیا تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد.

تعطیلی کرونایی در مغرب

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فوتبال به نقل از روزنامه مغربی هسپرس، وزیران آموزش و پروش و آموزش عالی مغرب با صدور بیانیه های جداگانه ای خاطرنشان کردند: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور، تمام مدارس و دانشگاه ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند و دانش آموزان و دانشجویان می توانند به وسیله تلویزیون یا شبکه های اجتماعی در اینترنت برنامه های درسی و آموزشی خود را دریافت نمایند.

از سوی دیگر وزارت فرهنگ ، ورزش و جوانان مغرب با اشاره به شیوع ویروس کرونا در این کشور خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس تمام مسابقات فوتبال در کشور تا اطلاع ثانوی متوقف می گردد.

این وزارتخانه با ممنوعیت برگزاری تجمعات بیش از 50 نفر توضیح داد: برگزاری مسابقات ورزشی، نشست های فرهنگی و برپایی نمایش های هنری تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: شرکت هواپیمایی مغرب تمام پروازهای خود را به مقصد کشورهای اسپانیا، فرانسه ، آلمان ، هلند، بلژیک، پرتغال و الجزایر تا اطلاع ثانوی تعطیل نموده است. همچنین به هواپیماهایی که از این کشورها بخواهند در مغرب به زمین بنشینند، اجازه فرود داده نخواهد شد.

این اقدام دولت رباط مشکلاتی را برای بعضی از اتباع بیگانه از جمله الجزایری های مقیم مغرب ایجاد نموده است.

در همین حال، یهودیان مغربی با اشاره به شیوع ویروس در کشورهای دنیا از به تعویق مراسم هیلوله خبر دادند و خاطرنشان کردند : هنگامی که بیماری کرونا در دنیا مهار شد، زمان برگزاری مراسم هیلوله مشخص خواهد شد.

هیلوله یک مراسم دینی (همچون حج مسلمانان) برای یهودیان است و هرساله شمار زیادی از آنان جهت شرکت در این مراسم به جزیره جبرا مغرب سفر می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تعطیلی کرونایی در مغرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی کرونایی در مغرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید