تصمیمات مهم کشتی فرنگی با توجه به شرایط کرونایی

به گزارش وبلاگ فوتبال، کشتی فرنگی ایران پیروز شد در رقابت های جهانی 2019 قزاقستان سه سهمیه المپیک را توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم کسب کند. با این وجود هنوز سه سهمیه دیگر باقی مانده تا شاگردان محمد بنا با ترکیبی کامل (6 ملی پوش) راهی المپیک شوند.

تصمیمات مهم کشتی فرنگی با توجه به شرایط کرونایی

به همین دلیل فرنگی کاران منتخب کشورمان باید فروردین ماه سال 1400 با حضور در رقابتهای گزینشی المپیک، سهمیه باقیمانده در اوزان 67، 87 و 97 کیلوگرم را نیز کسب کنند در آستانه حضور در بازی های المپیک 2021 توکیو قرار گیرند.

البته محمد بنا و همکارانش در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی تا آن زمان برنامه های مختلفی را در دستور کار دارند تا بتوانند بعد از اردوهای تیم ملی، حضور در چندین رویداد تدارکاتی و بین المللی و همچنین ارنج نهایی تیم ملی، در نهایت تیمی قبراق و آماده را راهی المپیک کنند.

در این بین باید به اظهارات حبیب الله اخلاقی یکی از مربیان تیم ملی کشتی فرنگی در مصاحبه با وبلاگ فوتبال اشاره کرد که برنامه های کادر فنی را زیر سایه محدودیت ها و شرایط کرونایی تشریح می کند: مطمئنا اگر شرایط اینگونه نبود، بسیاری از مدعیان از سراسر کشور می توانستند با حضور در رقابتهای استانی و قهرمانی کشور و حتی جام تختی، شانس خود را امتحان کنند. بدیهی است اگر اینچنین می شد، رقابتهای انتخابی هم به گونه دیگری برگزار و شرایط کاملاً متفاوت می شد. به هر حال باید بپذیریم که در شرایط کرونایی هستیم و چرخه انتخابی تیم ملی به نوعی معیوب شده و ما مجبوریم با شرایط موجود تصمیم بگیریم.

به گفته این مربی خوزستانی تیم ملی، چرخه انتخابی از همان نخستین اردوی تیم ملی آغاز و مسیری که مدعیان باید طی کنند، تعیین شده است. به عنوان مثال تمامی نفرات مدعی از جمله نفرات برتر جام تختی، فرنگی کاران مدال آور، سهمیه داران المپیک در رقابتهای جهانی قزاقستان و کشتی گیرانی شاخص لیگ برتر به اردوی تیم ملی دعوت شدند تا در نهایت بهترین تصمیمات از سوی کادر فنی اتخاذ شود.

اخلاقی در خاتمه خاطر نشان کرد: مطمئنا اگر بتوانیم سه سهمیه باقیمانده المپیک را کسب کنیم و با ترکیبی کامل در توکیو به میدان برویم، احتمال کسب موفقیت و مدال ما بسیار بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر بعد از بازی های المپیک، پیکارهای جهانی سال 2021 و همچنین رقابت های زیر 23 سال قهرمانی جهان را هم پیش رو داریم. به همین دلیل در ترکیب تیم اعزامی به تورنمنت اوکراین در اوزان غیرالمپیکی هم نفرات جوانی را داریم تا بتوانند ضمن تجربه اندوزی، مورد ارزیابی و بررسی کادر فنی هم قرار بگیرند.

رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیا طی روزهای 20 تا 22 فروردین 1400 و رقابت های قهرمانی آسیا روزهای 23 تا 28 فروردین 1400 در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

همچنین رقابت های بین المللی اوکراین نیز طی روزهای 8 تا 10 اسفندماه در شهر کی یف برگزار می شود که ترکیب تیم اعزامی کشتی فرنگی ایران به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: سجاد عباس پور

60 کیلوگرم: علیرضا نجاتی

63 کیلوگرم: آرمین محب ثابت

67 کیلوگرم: محمد الیاسی - دانیال سهرابی

72 کیلوگرم: محمدرضا مختاری

77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی - امین کاویانی نژاد

87 کیلوگرم: رامین طاهری

97 کیلوگرم: مهدی بالی

130 کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی- امین میرزازاده

منبع: خبرگزاری مهر

به "تصمیمات مهم کشتی فرنگی با توجه به شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیمات مهم کشتی فرنگی با توجه به شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید