بهره برداری از کارخانه اسید سیتریک شهریور سال جاری، 110 میلیارد تومان تسهیلات به واحد های زلزله زده پرداخت شده است

به گزارش وبلاگ فوتبال، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه شهریور سال جاری وارد مدار بهره برداری گردد.

بهره برداری از کارخانه اسید سیتریک شهریور سال جاری، 110 میلیارد تومان تسهیلات به واحد های زلزله زده پرداخت شده است

به گزارش،محسن دارابی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت:خوشبختانه کارخانه اسید سیتریک به عنوان یکی از مهمترین این واحد ها در سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت مشخص تکلیف و ستاد برطرف موانع فراوری ملی برای این پروژه و تعداد دیگری از پروژه های شستا از جمله شرکت بیستون تامین و کاغذ غرب برگزار گردید.

وی ادامه داد: بر اساس جمع بندی نهایی که در ستاد تسهیل ملی برای کارخانه اسید سیتریک انجام شد قرار است این پروژه تا سرانجام نیمه اول امسال وارد مدار بهره برداری گردد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کارخانه اسید سیتریک تعدادی طلبکار دارد، مطرح نمود: شستا برای پرداخت این مطالبات اعلام آمادگی نموده و قرار است پیگیری های لازم در این خصوص در استان انجام گردد.

دارابی یادآور شد: به علاوه مقرر شد هم پروژه ریکاوری گردد و هم 40 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش دوره سه ماهه این کارخانه تامین گردد.

به گفته این مسئول مشکل دیگر این پروژه بانک کشاورزی بود که در این بخش نیز مقرر شد بانک کشاورزی برای مدت دو سال به شرکت شستا بابت اقساط تنفس بدهد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه از آخرین وضعیت پروژه پالایشگاه آناهیتا نیز یاد کرد و اضافه نمود: این پروژه بسیار عظیم و بزرگ است و در استان از سوی مسئولین و استاندار اراده جدی برای عملیاتی کردن آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه قرار شد شستا سهام خود را در پالایشگاه آناهیتا به وزارت نفت واگذار کند و وزارت نفت نیز این پروژه را به وسیله هلدینگ هایی که دارد و یا مجموعه دیگری اجرا کند، گفت: پیگیری های لازم برای اجرای این پروژه در حال اجرا است.

دارابی اشاره ای هم به واگذاری کارخانه کرپ ناز داشت و مطرح نمود: این کارخانه متعلق به شرکت بهسازی مشارکت ها و وابسته به بانک ملت بود که در نهایت به مجموعه ای واگذار شد که هم در حوزه تجارت و هم فراوری محصولات نساجی افراد توانمندی هستند.

به گفته این مسئول اکنون بعد از واگذاری پروژه می توان به وضوح تفاوت کارخانه کرپ ناز را با حدود دو ماه قبل مشاهده کرد و اکنون اگرچه در بعضی از واحد های این کارخانه مشکلاتی وجود دارد، اما کل کارخانه در مجموع زنده و پویا است.

10 میلیارد تومان مواد اولیه برای کارخانه کرپ ناز خریداری شده است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه از خرید 10 میلیارد تومان مواد اولیه از سوی خریداران برای کارخانه اطلاع داد و گفت: هم اکنون 140 نفر نیز در این کارخانه مشغول به کار هستند.

وی گفت: خریداران کرپ ناز به ما قول دادند که تا شهریور ماه و یا سه ماهه سوم امسال کارخانه را به ظرفیت اسمی برسانند، مواد اولیه مورد احتیاج را تامین کند، نوسازی واحد را انجام دهند و کارگران را نیز حفظ نمایند.

وی اضافه نمود: تصور ما این است که خریداران این کارخانه اهلیت و توانایی انجام این اقدامات را دارند.

دارابی در ادامه از هدفگذاری برای احیا 55 واحد صنعتی و معدنی استان در امسال اطلاع داد و تاکید نمود: از این تعداد 35 واحد در بخش صنعت و 20 واحد در بخش معدن است.

وی توضیح داد در سه ماهه اول امسال شاهد احیای 17 مورد از این واحد ها بودیم که 9 واحد آن معدنی و هشت واحد صنعتی بود و اسامی و آدرس این واحد ها نیز موجود است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به واحد های صنعتی و صنفی آسیب دیده در مناطق زلزله زده نیز اضافه نمود: تاکنون 110 میلیارد تومان تسهیلات به این واحد ها پرداخت شده است.

به گفته این مسئول امهال تسهیلات زیر یک میلیارد تومان عمده این واحد ها نیز تاکنون به نتیجه رسیده است.

دارابی از تامین 100 تن میلگرد برای واحد های خسارت دیده در شهرک صنعتی سرپل ذهاب هم اطلاع داد که از هفته آینده توزیع خواهد شد.

وی اظهار کرد: البته واحد های بزرگی هم در سرپل ذهاب داریم که هنوز گرفتار مسائل بانکی هستند.

انتهای پیغام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بهره برداری از کارخانه اسید سیتریک شهریور سال جاری، 110 میلیارد تومان تسهیلات به واحد های زلزله زده پرداخت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از کارخانه اسید سیتریک شهریور سال جاری، 110 میلیارد تومان تسهیلات به واحد های زلزله زده پرداخت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید