برنامه همه یونان یک فرهنگ در تابستان 1400 برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ فوتبال، افراد حقیقی و حقوقی از نیمه اول دی ماه تا نیمه های اسفندماه (اوایل ماه مارس) فرصت دارند برنامه های خود را برای این سامانه ارسال نمایند.

برنامه همه یونان یک فرهنگ در تابستان 1400 برگزار می گردد

این برنامه در سال گذشته هم اجرا شد و توانست در اوج دوران شیوع کرونا به موفقیت هایی برسد، به طوری که بسیاری از برنامه های هنری در فصل تابستان و در فضای باز، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گردید و شهرهای کوچک و حومه نیز سهم مهمی در این راستا ایفا کردند.

لیتا مندونی، وزیر فرهنگ و ورزش یونان، چندی پیش در این خصوص گفت: همانطور که از ابتدا گفته ایم، تمام پیشنهادهای ارائه شده تحت عنوان همه یونان یک فرهنگ برای سال 2021 میلادی باید در این پرتال ثبت و توسط یک هیئت ویژه در این وزارتخانه مورد آنالیز قرار گیرد. هر سازمان یا ارگانی که دارای شماره عضویت در وزارت فرهنگ و ورزش یونان باشد می تواند دو پیشنهاد و هر هنرمند مستقل فقط می تواند یک پیشنهاد برای حضور در این برنامه ارائه کند. موسسات، مراکز هنری و اشخاصی که دارای شماره عضویت هستند و پیشنهادات آنها انتخاب گردد، می توانند یک قرارداد سه ماهه با وزارت فرهنگ و ورزش امضا نمایند و بعد از سه ماه (بعد از فصل تابستان) حق مالکیت استفاده از تولیداتشان به خود آنها واگذار خواهد شد و می توانند به هر نحوی که صلاح بدانند از تولیدات هنری خود بهره برداری نمایند.

قرار است بودجه ای نزدیک به 1 میلیون و 800 هزار یورو برای این برنامه در نظر گرفته گردد که بر اساس اولویت های مطرح شده از سوی هیئت آنالیز و میران خلاقیت طرح های پیشنهادی توزیع خواهد شد. این طرح ها در قالب موسیقی، تئاتر، حرکات موزون، هنرهای نمایشگاهی و سایر فعالیت های هنری پذیرفته می شوند و باید حول یک یا چند مورد از این موضوعات باشند:

داستان های افسانه ای یونان

تراژدی های یونان باستان

هنرهای تزئینی، شمایل گرایی، و آثار معماری مهم دوران بیزانس

آثار هنری مربوط به قرون وسطی و رنسانس.

آثار هنری مربوط به دوران کلاسیک و رمانتیک

ادبیات یونان و دنیا

فرهنگ شهر و شهروندی

برنامه های انتخاب شده از تیرماه تا مهرماه سال 1400 در سال های روباز و محل های ویژه در برای این منظور در نظر گرفته شده است، برگزار خواهند شد و شرکت در آنها برای عموم مردم آزاد خواهد بود.

منبع: گردشبان

به "برنامه همه یونان یک فرهنگ در تابستان 1400 برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه همه یونان یک فرهنگ در تابستان 1400 برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید