با این لامپ های زیبا و دوست داشتنی LiFi از دست وای فای خلاص شوید

به گزارش وبلاگ فوتبال، به نظر می رسد محصولات و تجهیزات لای فای (LiFi) در حال ورود به بازارها برای مصارف خانگی هستند.

با این لامپ های زیبا و دوست داشتنی LiFi از دست وای فای خلاص شوید

سال ها است که فناوری لای فای به عنوان یک جایگزین خوب برای ارتباطات بی سیم وای فای مطرح شده است. لای فای یک اینترنت امن و سریع مبتنی بر تابش های نوری را به شما می دهد تا دیگر از دست امواج رادیویی وای فای خلاص می شوید.

به ویژه، اگر جزو افرادی هستید که از وای فای می ترسند؛ لای فای یک فناوری بسیار سالم تر و مطمئن تر است.

امروز در وب گردی هایم به لامپ های لای فای Oledcomm برخوردم. Oledcomm یک شرکت فرانسوی سازنده تجهیزات لای فای است. این شرکت بیشتر روی ساخت تجهیزات لای فای تجاری برای بیمارستان ها و هتل ها تمرکز داشته ولی اکنون لامپ هایی بسیار زیبا و دوست داشتنی برای کاربران خانگی ساخته است.

این لامپ های لای فای دسکتاپ توسط فردی به نام Pierre Garner در شرکت Eliumstudio طراحی شده و برای اولین بار در نمایشگاه CES سال جاری رونمایی شدند.

این لامپ ها با نام تجاری MyLiFi عرضه شدند و شامل دو بخش هستند. بخش نخست، خود لامپ LED است که روی یک پایه و استند مشابه چراغ های خواب و مطالعه طراحی شده و اینترنت را به نور قابل تابش به سوی یک دستگاه همراه مانند موبایل، لپ تاپ و تبلت تبدیل می نمایند.

بخش دوم، یک گیرنده نوری مبتنی بر USB است که نور لامپ های لای فای را دریافت نموده و به دیتای قابل استفاده برای دستگاه های همراه و دیجیتالی تبدیل می نماید. این قطعه را باید به موبایل، تبلت و لپ تاپ وصل کنید تا ارتباط وصل گردد.

این لامپ ها با محدوده نوری و گرمایی مختلفی از نور گرم ملایم 2200K تا نور روزانه 6500K ساخته شده اند و مصرف انرژی بین 13 تا 30 وات دارند.

سازنده این لامپ ها مدعی است سرعت اینترنت لای فای بیشتر از وای فای است. در صفحه خانگی این محصولات هم نوشته شده سرعت آپلود 10 مگابایت بر ثانیه و سرعت دانلود 13 مگابایت بر ثانیه است که اگر واقعا این طور باشد؛ از وای فای 2.4 گیگاهرتز سریع تر هستند.

دستگاه اصلی لامپ مبتنی بر فناوری PoE است. یعنی شما دستگاه را با یک کابل شبکه به مودم یا روتر وصل می کنید و دیگر نیازی به دوشاخه و آداپتور جداگانه نیست.

همین کابل شبکه، دیتاها و اینترنت را از مودم و روتر دریافت نموده و به سیستم اصلی لامپ می دهد تا به نور تبدیل و ارسال شوند.

فقط نکته محدودنماینده این لامپ های دوست داشتنی لای فای، فاصله کم استفاده از آن ها است که نباید بیشتر از نیم متر باشد.

قیمت این لامپ ها هم 840 دلار آغاز می گردد که خوب ما ایرانی ها بهتر است اصلا به آن فکر هم نکنیم!

مشخصات کامل این لامپ ها را در زیر مشاهده کنید:

Technical specifications

Name: MyLiFi® and MyLiFi Pro®

Company: Oledcomm

Design: eliumstudio

Lead designer: Pierre Garner

MyLiFi Pro® North American distributor: Global LiFi Tech

Power consumption: 13 W to 30 W (depending on light intensity)

Upload: 10 MB/s

Download: 13 MB/s

Intensity: up to 650 Lumens

LED useful life: 50,000 hours

Colour temperature: 2200K to 6500K

Size:

Head and base diameter = 20 cm

Lamp depth = 64 cm

Maximum elbow height = 53 cm

Weight: 6.5 kg

Power Over Ethernet

Warranty: 2 years parts and labour

Availability: pre-order from January 2018

Expected delivery: spring 2018

Launching price:

MyLiFi starting from CAD/US $840

MyLiFi Pro starting from CAD/US $1650

فناوری لای فای دارد رنگ واقعیت به خود می گیرد و هر روز شرکت های بیشتری محصولات مبتنی بر این نوع اتصال بی سیم را معرفی و روانه بازار…

در رویداد MWC 2019 از گوشی های وای فای 6 و 5G رونمایی شد. اسمارت فون هایی که وعده دسترسی به وای فای و دیتای چند گیگابیتی را می دهند و…

همه می دانیم که فناوری لای فای (LiFi) در آینده جایگزین وای فای می گردد اما چه زمانی این اتفاق رخ می دهد؟ دانشمندان چینی می گویند تا شش سال آینده!…

لای فای آینده وای فای است. در لای فای به جای استفاده از امواج رادیویی؛ باریکه های نور دیتا را منتقل می نماید. لامپ ها و دستگاه های نورانی می توانند به یک…

لای فای یا به اختصار انگلیسی LiFi فناوری عظیم جایگزین وای فای تا چند سال آینده است. لای فای مخفف Light Fidelity است و به طور خلاصه می گردد گفت…

منبع: شبکه چی

به "با این لامپ های زیبا و دوست داشتنی LiFi از دست وای فای خلاص شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این لامپ های زیبا و دوست داشتنی LiFi از دست وای فای خلاص شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید