اظهارات وزیر خارجه انگلیس در مراسم استقبال از ترامپ: با آمریکا بر سر برجام اختلاف داریم

به گزارش وبلاگ فوتبال، ایرنا نوشت: جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس پس از استقبال از رئیس جمهوری آمریکا به هنگام ورود وی به این کشور، او را سیاستمداری بحث برانگیز خواند که باگذشت سه سال همه با این مساله کنار آمده اند.

اظهارات وزیر خارجه انگلیس در مراسم استقبال از ترامپ: با آمریکا بر سر برجام اختلاف داریم

هانت روز دوشنبه در گفت وگو با اسکای نیوز از فرودگاه استنستد که ساعتی پیش شاهد فرود هواپیمای ترامپ بود، اضافه نمود: هیچ یک از سفرهای ترامپ بدون لحظات غافلگیرنماینده سپری نمی گردد.

وی با این حال آمریکا را متحد نزدیک انگلیس خواند که در جنگ های دنیای با یکدیگر همکاری نظامی داشته و به گفته او سربازان آمریکا در خاک انگلیس برای دفاع از آزادی انگلیس مبارزه کردند.

وزیر امور خارجه انگلیس درباره مخالفت های گسترده مردم این کشور با سفر رئیس جمهوری آمریکا این گونه پاسخ داد: تحریم کردن سفر رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس اقدام مناسبی نیست، درعین حالی که این یک سفر رسمی است و سیاسی نیست. او مهمان ملکه است تا دوستی میان دو کشور جشن گرفته گردد.

هانت در پاسخ به سؤالی درباره توییت جنجالی ترامپ در بدو ورودش به انگلیس که شهردار لندن را بازنده کامل معرفی نموده بود گفت، این ماجرا تقصیر شهردار لندن و سایر اعضاء حزب کارگر است که سفر ترامپ را تحریم کردند. وی سپس ادامه داد که افراد در باره ترامپ دیدگاه های مختلفی دارند و خود او هم اختلاف نظرهایی را با ترامپ دارد، زمانی که او توییت بحث برانگیزی را درباره سازمان بهداشت انگلیس مطرح نمود.

وزیر خارجه انگلیس با این حال مطرح نمود، ترامپ رئیس جمهور نزدیک ترین کشور متحد انگلیس است و در فراز و نشیب تحولات بین المللی، شایسته است که دو کشور روابط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

هانت درباره حمایت ترامپ از بوریس جانسون برای نخست وزیری انگلیس و اینکه از وی حمایت ننموده پاسخ تأمل برانگیزی را ارائه داد و گفت: بوریس جانسون نسبت به من اختلاف نظرهای کمتری با ترامپ دارد اما اگر ترامپ می خواهد با انگلیس مراودات مالی داشته باشد، من گزینه بهتری هستم.

جرمی هانت همچنین اظهار داشت آمریکا و انگلیس در ارتباط با یک سری مسائل از جمله توافق هسته ای ایران (برجام) اختلاف دارند.

جرمی هانت لحظاتی پس از خوش آمدگویی به ترامپ در فرودگاه استناستد در تبادل نظر با سی ان ان اظهار داشت: انگلیس با رئیس جمهور آمریکا درباره یک سری از مسائل اختلاف نظر دارد.

هانت در تبادل نظر با ماتئو چنس خبرنگار سی ان ان گفت: جای تعجب نیست که ما زمینه های اختلاف داریم. ما بر سر چندین موضوع با یکدیگر موافق نیستیم ازجمله تغییرات آب و هوایی, توافق هسته ای ایران و ما در گذشته برسر ان اچ اس (خدمات بهداشت همگانی) اختلاف نظر داشته ایم.

هانت گفت: ما فکر می کنیم یک ضرورت در ارتباط با مسئله آب و هوایی وجود دارد و دنیا باید به صورتی هماهنگ اقدام کند. ترامپ وجود تغییرات آب و هوایی را چندین بار رد کرد.

هانت اضافه نمود: ترامپ یک رهبر بحث برانگیز اما یک دوست برای انگلیس محسوب می گردد. مفتخریم که او به انگلیس سفر نموده است. رئیس جمهور ترامپ به بیان آنچه که فکر می نماید مشهور است. آنچه که درست نیست تمرکز بر اختلافات کوچک ماست.

در پاسخ به این سؤال که آیا دوست دارد ترامپ از او حمایت کند، گفت: من به دنبال حمایت کسی جز اعضای حزب محافظه کار نیستم. آن ها هستند که باید جانشین ترزا می را انتخاب نمایند

ترامپ و ملانیا همسرش ساعت 9 صبح به وقت محلی انگلیس به دعوت ملکه الیزابت وارد این کشور شد. آن ها با بالگرد اختصاصی رئیس جمهوری آمریکا راهی اقامتگاه سفیر آمریکا در لندن شده و قرار است با مقامات سلطنتی و عالی رتبه انگلیس دیدار نمایند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "اظهارات وزیر خارجه انگلیس در مراسم استقبال از ترامپ: با آمریکا بر سر برجام اختلاف داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات وزیر خارجه انگلیس در مراسم استقبال از ترامپ: با آمریکا بر سر برجام اختلاف داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید