از ترفند قدیمی دیزنی تا فیلم های ترسناک زامبی محور؛ برترین های هنر و سینما

به گزارش وبلاگ فوتبال، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما و ادبیات، هر دوشنبه 10 مقاله، خبر و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از ترفند قدیمی دیزنی تا فیلم های ترسناک زامبی محور؛ برترین های هنر و سینما

چرا دیزنی در انیمیشن هایش از صحنه های تکراری استفاده می کرد؟

تا به حال برایتان پیش آمده در حال دیدنی یک انیمیشن دیزنی احساس کنید صحنه تکراری دیدن می کنید و با خود بگویید: صبر کن! فکر می کنم قبلا این را دیده ام؟ به احتمال زیاد پاسختان بله است. زمانی در تاریخ دیزنی وجود داشت که قبل از خرید و فروش فیلم ها به صورت تجاری و امکان مقایسه آن ها با یکدیگر، بخش انیمیشن دیزنی تمایل داشت صحنه ها و سکانس های فیلم ها و انیمیشن های قبلی را قرض بگیرد و دوباره از آن استفاده کند. چرا این اتفاق می افتاد؟ خوب بیایید با هم نگاهی به آن بیندازیم.

20 زوج ماندگار سینما که عاشقانه هایی شیرین خلق کردند

داستان های عاشقانه ای که روی پرده سینما نقش می بندند، می توانند با روابط گیرا و احساس برانگیز خود، ما را به یاد اولین تجربه های عشقی مان بیاندازند و تا بطن وجودمان را بلرزانند. برای آب شدن قلبتان و تجربه تمام حس ها آماده شوید، در این مطلب به برترین و نمادین ترین زوج هایی که تا به حال با عاشقانه های شیرین خود به صفحه نمایش هایمان زیبایی بخشیده اند نگاهی می اندازیم.

8 انیمیشن مستقل برتر تاریخ سینما

در بازار جهانی فیلم، انیمیشن ها همچنان از محبوب ترین، سودآورترین و تحسین شده ترین عناوینی هستند که هر ساله از هالیوود بیرون می آیند. استودیوهایی مانند دیزنی، پیکسار، دریم ورکس و ایلومینیشن، آثاری سرگرم نماینده و مجذوب نماینده می سازند که می توانند تمام اعضای خانواده را سرگرم نمایند. فیلم های انیمیشنی استودیویی بزرگ، گواهی بر قدرت رسانه ها هستند و در طی نسل ها به آثار محبوب بچه ها تبدیل شده اند اما آن ها به عنوان فیلم، فقط جنبه های معدودی از سطح هنری انیمیشن را بروز می دهند. انیمیشن های مستقل، جایی هستند که جسورانه ترین، تجربی ترین و عمیق ترین آثار رسانه فراوری می شوند. اگرچه ممکن است آن ها جوایز محبوب برترین انیمیشن بلند را نبرند اما نسبت به آثاری که به وسیله شرکت های بزرگ منتشر می شوند، متمایزتر و اغلب شخصی تر هستند. آن ها به موضوعات سخت تر می پردازند، مضامین عمیق تر را آنالیز می نمایند و سطحی از هنر را نشان می دهند که از فیلم های پرفروش گرافیکی متمایز است. پس بد نیست با هم منتخبی از برترین آثار انیمیشنی مستقل را آنالیز کنیم.

12 فیلم ترسناک زامبی محور برتر تاریخ از بدترین تا برترین

طبق باور مردم حوزه دریای کاراییب و به ویژه کشور هائیتی، زامبی ها موجودات فاقد قدرت درک و منطقی هستند که حین مرگ امکان تعقل خود را از دست داده اند و بعد از مردن تحت تسلط نیروهای جادویی در می آیند و دوباره به پا می خیزند. این نوع موجودات قبل از حضور بر پرده سینما، جا پای خود را در ادبیات محکم نموده بودند و برای اولین بار در فیلم زامبی سفید (white zombie) به کارگردانی ویکتور هارپلین و بازی بلا لاگوسی بزرگ بر پرده سینما حاضر شدند. اما این جرج رومرو بود که با ساختن فیلم شب مردگان زنده، مفهوم امروزی زامبی را به وجود آورد. در این لیست به 12 فیلم مهم با حضور زامبی ها خواهیم پرداخت.

10 انیمیشن سیت کام برتر تمام دوران

سیت کام یا همان کمدی موقعیت برای مخاطبان سریال معمولا تداعی نماینده دوستان (Friends)، نظریه بیگ بنگ (The Big Bang Theory) و سایر سریال های مشابهی است که به آن ها می گویند سیت کام لایو اکشن است. اما از اوایل دهه شصت میلادی، انیمیشن هم قدم به این قالب سریال سازی گذاشته و با سریال های عصر عجر (The Flintstones) و جیستون ها (The Jetsons) مسیری را شروع کرد که در ادامه نشان داد با شاخصه های کمدی موقعیت که همانا قرار گرفتن شخصیت ها در مکان های عادی و انجام فعالیت های روزانه با حرکات یا دیالوگ های طنز است، همخوانی و جای بسط دارد. استفاده از انیمیشن در ساخت سیت کام هنوز ادامه دارد و هواداران پر و پا قرصی هم دارد.

10 فیلم دیدنیی که ما را هوادار شخصیت شرور قصه می نمایند

وقتی پای هواداری و حمایت از بدمن ماجرا پیش می آید، خلاقیت و مهم تر از آن خود شخصیت است که مخاطبان را به سوی خود می کشد. با این حال، ما تنها درباره ضدقهرمان ها یا شخصیت هایی که عیب و نقص دارند حرف نمی زنیم، بلکه اینجا صحبت از افرادی است که واقعا بد هستند، چه از نظر اخلاقی و چه قانونی. بنابراین، در این لیست 10 فیلم را به شما معرفی می کنیم که در این فیلم ها، ما هوادار ابرشرور فیلم هستیم، صرف نظر از اینکه او چه کسی است و فیلم درباره چه چیزی است.

قسمت اول سریال چرخ زمان پربیننده ترین افتتاحیه آمازون شد

بالاخره قسمت اول سریال چرخ زمان بعد از ماه ها تأخیر به علت همه گیری کرونا، 19 نوامبر در پرایم ویدیو منتشر شد و در سه روز اول میلیون ها بار دیده شد، هرچند هنوز تعداد دقیق این میلیون ها بار اعلام نشده. طبق گفته آمازون این سریال درحال حاضر جزء 5 سریال برتر تاریخ پرایم ویدیو است. حتی طبق گزارش های غیررسمی، این سریال فانتزی بین تمام مجموعه های منتشرشده جایگاه اول را از نظر اقبال عمومی دارد که این مسأله آن را به پربیننده ترین سریال آمازون تبدیل خواهد نمود.

6 مجموعه فیلم ترسناک که بر اساس بازی های ویدیویی ساخته شده اند

رزیدنت اویل: به شهر راکون خوش آمدید، به عنوان فیلم بازسازی شده رزیدنت اویل، به تازگی منتشر شده و نشانگر این است که اقتباسات ترسناک سینمایی از بازی های ویدیویی همچنان تأثیرگذار هستند. بازی های ویدیویی ترسناک اغلب به برترین اقتباسات سینمایی تبدیل می شوند و تنش ذاتی و خشونت بصری درونی آن ها در قالب فیلم ها به نمایش درمی آیند. البته در طرف دیگر، غالبا استقبال از اقتباسات سینمایی بازی های ویدیویی غیرترسناک، ضعیف است. رزیدنت اویل: به شهر راکون خوش آمدید، به عنوان فیلم بازسازی شده رزیدنت اویل، اخیرا منتشر شده و نشانگر این است که اقتباسات ترسناک سینمایی از بازی های ویدیویی همچنان تأثیرگذار هستند. بازی های ویدیویی ترسناک اغلب به برترین اقتباسات سینمایی تبدیل می شوند و تنش ذاتی و خشونت بصری درونی آن ها در قالب فیلم ها به نمایش درمی آیند. البته در طرف دیگر، غالبا استقبال از اقتباسات سینمایی بازی های ویدیویی غیرترسناک، ضعیف است.

احمق ترین شخصیت های شرور تاریخ سینما

این روزها شخصیت های شرور احمق زیادی در فیلم ها پیدا می شوند. گاهی وقت ها به خاطر خود فیلم است که احمق به نظر می رسند، مثلا داستان آن قدر بلاهت بار است که از دست هیچ کس کاری بر نمی آید و کل شخصیت ها احمق جلوه داده می شوند، گاهی وقت ها هم شخصیت آن ها را جوری نوشته اند که مدام کارهای احمقانه ازشان سر بزند. برای آماده کردن این لیست، دو قاعده را رعایت نموده ایم. یکی اینکه از بین تمام شخصیت های شرور جیمز باند، تنها یکی را آورده ایم (اگرچه تعداد شخصیت های شرور خنگ و احمق در دنیای جیمز باند بسیار زیاد است). دیگر اینکه اغلب فیلم های کمدی یا خانوادگی هالیوودی را کنار گذاشته ایم، چرا که در این فیلم ها کل داستان به شکل احمقانه ای جلو می رود و بخش های مهم ماجراهایشان را با تکیه بر حماقت شخصیت ها ساخته اند و شخصیت های شرور احمق نیستند، بلکه کل فیلم احمقانه نوشته و ساخته شده.

11 هیولای ترسناک در فیلم های کریسمس

همه فیلم های ترسناک کریسمس را دوست دارند و لیست این قبیل فیلم ها هم آن قدر طولانی هست که بتوانند تمام شب های دسامبر را پر نمایند. در این لیست ما یازده هیولای محبوب کریسمس را که در فیلم های ترسناک کریسمسی حضور داشتند معرفی می کنیم: هیولاهایی در قالب اسباب بازی ها، هدیه ها و درختان کریسمس کشنده.

برای دسترسی به جدیدترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به وبلاگ فوتبال مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از ترفند قدیمی دیزنی تا فیلم های ترسناک زامبی محور؛ برترین های هنر و سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ترفند قدیمی دیزنی تا فیلم های ترسناک زامبی محور؛ برترین های هنر و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید