اختراع وزنه متغیر بدنسازی با استفاده از تزریق سیال ثبت شد

به گزارش وبلاگ فوتبال، عضو هیئت علمی گروه علوم ورزشی دانشگاه زابل پیروز به کسب گواهی ثبت اختراع با عنوان وزنه متغیر بدنسازی با استفاده از تزریق سیال از پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی شد.

اختراع وزنه متغیر بدنسازی با استفاده از تزریق سیال ثبت شد

به گزارش گروه استان های وبلاگ فوتبال، هادی اکبری، عضو هیئت علمی گروه علوم ورزشی دانشگاه زابل گفت: در سال های اخیر نوعی از تمرینات پویا، به نام تمرینات عملکردی (فانکشنال) به منظور پیشگیری از آسیب دیدگی یا بازگرداندن ورزشکار به سطح فعالیت پیش از آسیب مورد توجه قرار گرفته است و هدف از طراحی این مدل تمرینی، بازگرداندن ثبات عملکردی و الگوها یا مهارت های حرکتی خاص ورزشی بوده است.

وی در ادامه از امکانات در دسترس و ارزان ورزشی به عنوان یکی از اصلی ترین و ضروری ترین تجهیزات ورزشی که در هنگام ورزش باید تأکید ویژه ای روی انتخاب آن وجود داشته باشد یادکرد و گفت: وزنه متغیر بدنسازی با استفاده از تزریق سیال از جمله این تجهیزات است که قابلیت کار با آن در هر مکان، در هر زمان و با هر تمرین وجود دارد. وزن این وسیله بدون آب تقریباً یک و نیم کیلو است و به علت قابلیت اشغال فضای کم، می تواند به راحتی در تعطیلات و سفرها به همراه برده گردد. از سوی دیگر، تمرین با این وسیله با لذت و سرگرمی همراه است و در هر بار تقاضای متفاوتی از عضلات و کنترل حرکتی بوجود می آید.

شایان ذکر است پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به عنوان مرجع معتبر پژوهش های ورزشی، شناخته می گردد که از جمله مهم ترین رسالت های آن می توان به تحقق سیاست های پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پاسخگویی به نیازهای پژوهشی کشور در زمینه تربیت بدنی و علوم ورزشی، اجرای تحقیقات بنیادی به منظور حرکت در مرزدانش و بطور کلی ارتقای مؤلفه های ورزش قهرمانی، همگانی، حرفه ای و تعلیم و تربیتی اشاره نمود.

لازم به ذکر است، این پژوهشگاه با پشتوانه علمی و بهره گیری از اعضای هیئت علمی مجرب و متخصصان برجسته از سال 1391، با اخذ مجوز از اداره ثبت اختراعات کشور، به عنوان مرجع ذیصلاح در امور ارزیابی تخصصی و تاییدیه علمی کلیه وسایل و تجهیزات ورزشی، انتخاب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اختراع وزنه متغیر بدنسازی با استفاده از تزریق سیال ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراع وزنه متغیر بدنسازی با استفاده از تزریق سیال ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید